Estàs a: > > El CUDAP obté el certificat de qualitat ISO per la seua activitat de gestió i prestació de servei com a Centre d’Atenció Primerenca

El Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP), gestionat per la Fundació General de la Universitat de València i subvencionat per la Conselleria de Benestar Social, ha obtingut enguany el certificat de qualitat amb el número ES12/11417 conforme a la norma ISO 9001:2008 per la seua activitat de gestió i prestació de servei com a Centre d’Atenció Primerenca.jpg
Per a l'obtenció d'aquest certificat, tot l'equip del CUDAP es va comprometre amb les directrius a seguir, amb l'objectiu comú de millorar el servei que es presta als xiquets i donar resposta a les necessitats de les famílies ateses.

La certificació va passar per diverses etapes que es van iniciar l'any 2011 i van finalitzar amb la seua obtenció en 2012. Tot el procés es va implantar de manera progressiva prèvia formació de tot l'equip i amb l'ajuda i assessorament de personal de la Universitat de València.

La finalitat del CUDAP és atendre les necessitats dels xiquets i les xiquetes que presenten transtorns en el seu desenvolupament o amb risc de patir-los, des d'una perspectiva integral i consiant els aspectes biopsicosocials. El que es pretén així és potenciar la seua capacitat de desenvolupament i de benestar mitjançant la seua integració en els mitjans familiar, escolar i social, així com la seua autonomia personal.

Per aconseguir aquest objectiu, el CUDAP ha posat en marxa cinc programes: de fisioteràpia, per millorar el desenvolupament motor del xiquet; de logopèdia, per a l'adquisició d'una comunicació eficaç amb l'entorn; de desenvolupament cognitiu, per estimular el desenvolupament sensorial, cognitiu, emocional, social i intel·lectual; de suport i assessorament familiar, per orientar a les famílies; i d'informació i sensibilització, per superar les barreres físiques i socials.

El CUDAP, a més, consta d'una vessant formativa i investigadora que ofereix titulacions oficials, com ara el Màster en Atenció Soci-sanitària; els diplomes de Postgrau en Detecció, Diagnòstic i Intervenció Primerenca en Xiquets amb Trastorns de l'Espectre Autista, i en Estimulació Multisensorial, Basal i Integració Cognitiva; i el Diploma d'Intervenció Centrada en Famílies amb Persones Dependents; entre altres.

El CUDAP va nàixer l'any 2006 mitjançant un acord de col·laboració signat entre la Universitat de València i la Conselleria de Benestar Social. La seua gestió es realitza des de la Fundació General de la Universitat i és de caràcter gratuït per a tots els seus usuaris. El Centre es troba al carrer Guàrdia Civil, 22, de València, i té a disposició dels usuaris el telèfon 96 393 79 99 per a demanar informació o cites en el següent horari: de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i dimarts i dijous, de 16 a 20 hores. Per a suggerències, sol·licitud d'informació i gestió de reclamacions, cal posar-se en contacte amb el Centre a través del correu electrònic cudap@uv.es.

Més informació:

Data d'actualització: 24 de Setembre de 2012