Estàs a: > > El Patronat Sud-Nord convoca la quarta edició dels Premis Manuel Castillo sobre cooperació i pau

pmc2012

El Patronat Sud-Nord, de la Fundació General de la Universitat de València, ha convocat la quarta edició dels Premis Manuel Castillo, l’objecte dels quals és la promoció de la investigació acadèmica i periodística en l’àmbit de la cooperació per al desenvolupament humà i la pau. Enguany, els guardons es presenten amb novetats:n s’obri la participació a l’àmbit estatal i la categoria de Tesi Doctoral o Treball Fi de Màster incrementa a tres les modalitats del premi.jpg

El Patronat Sud-Nord, de la Fundació General de la Universitat de València, ha convocat la quarta edició dels Premis Manuel Castillo, l'objecte dels quals és la promoció de la investigació acadèmica i periodística en l'àmbit de la cooperació per al desenvolupament humà i la pau. Enguany, els guardons es presenten amb novetats: d'una banda, s'obri la participació, limitada fins ara a la Comunitat Valenciana, a l'àmbit estatal; i d'altra, la categoria de Tesi Doctoral o Treball Fi de Màster incrementa a tres les modalitats del premi.

Amb els Premis Manuel Castillo es pretén reconèixer i difondre els resultats de més interés per a la societat espanyola sobre la cooperació internacional, la pau i la seua contribució al desenvolupament humà i sostenible dels pobles en el món. Per tant, els treballs presentats tindran a veure directament amb la cooperació al desenvolupament. Així, aportaran coneixements que revelen capacitats o denuncien agressions als drets humans i al desenvolupament humà i sostenible.

La convocatòria de 2012 compta amb una modalitat més que premiarà una Tesi Doctoral o Treball Fi de Màster, donant cabuda així a la participació d'estudiants. Aquesta se suma a les dues existents en les darreres edicions: Monografia d'Investigació i Reportatge Periodístic, publicats en qualsevol disciplina del saber: Humanitats, Ciències Socials, Ciències de la Salut i Ciències.

A més, es podran presentar treballs provinents de tot l'àmbit estatal, un requisit que s'ha fet extens enguany, ja que en les tres edicions anteriors la participació estava limitada a la Comunitat Valenciana. Així, en el cas de les monografies hi podrà concórrer el professorat de les universitats espanyoles o membre de la Xarxa Espanyola d'Estudis sobre el Desenvolupament (REEDES). El reportatge periodístic haurà de ser d'àmbit estatal, o bé l'autoria o el mitjà de comunicació on ha sigut publicat o emés. Quant a la tesi doctoral o treball fi de màster, es podran presentar aquells que hagen estat defensats davant un tribunal i hagen obtés la màxima qualificació.

El premi a la monografia d'investigació està dotat amb 3.200 euros; al reportatge periodístic, amb 2.000; i la tesi doctoral o treball fi de màster serà premiat amb la seua publicació en la col·lecció La Nau Solidària, que coordina el Patronat Sud-Nord en col·laboració amb el Servei de Publicacions de la Universitat de València.

Els treballs s'hauran de presentar al Patronat Sud-Nord, abans del pròxim dia 12 de desembre, a través del formulari de candidatura de la web (www.uv.es/premimanuelcastillo) annexant la documentació que se sol·licita -versió electrònica del treball i currículum vitae-; o per correu postal, adreçats al Patronat Sud-Nord al carrer Amadeu de Savoia, núm. 4, planta 4a., 46010, València, indicant en el sobre ‘Premi Manuel Castillo'. En aquest darrer cas s'hauran d'enviar els documents originals, és a dir, els exemplars del llibre, la revista o el periòdic on s'haja publicat el treball candidat.

Manuel Castillo (1870-1964)
La biografia de Manuel Castillo és la d'un personatge singular, que va viure 94 anys i que es va avançar al seu temps. Nascut en 1870, en un entorn social difícil, es va llicenciar en Filosofia i Lletres, va treballar com a bibliotecari a Salamanca i com a professor de francés a Càceres i a València.

La seua inquietud social el va conduir a promoure iniciatives editorials i periodístiques a Extremadura i a València, on va arribar l'any 1919. A més de la docència, va continuar amb les seues activitats filantròpiques i va ser membre de la Junta Provincial de Protecció de Menors i Conseller de la Caixa d'Estalvis i Mont de Pietat de València a proposta del ministre de Treball. Des d'ambdues institucions, va donar suport a obres socials destacades.

En finalitzar la guerra, es va exiliar amb la seua dona i els seus fills a Toulouse i posteriorment a Mèxic. Va morir amb 94 anys en 1964. Amb la restauració de la democràcia a Espanya, els seus fills van decidir tornar als seus arrels i establir-se a València, la ciutat on s'havien format. Dos d'ells van decidir que una part molt substanciosa del llegat familiar es destinara a la Universitat de València per a activitats solidàries i de cooperació com a una forma d'honrar la memòria de son pare, i així es va crear el Patronat Sud-Nord, òrgan que des de 1991 ve treballant en aquests programes des de la cooperació universitària al desenvolupament.

Més informació en el web:
www.uv.es/premimanuelcastillo

Data d'actualització: 18 d'Octubre de 2012