Estàs a: > > La Universitat de Valčncia signa convenis de col·laboració amb Cocemfe-Valčncia i la Fundació Prevent

Foto de família del conveni COCEMFE.jpg

La Universitat de Valčncia ha signat tres convenis marc de col·laboració amb la Feació Valenciana d’Associacions de Persones amb Discapacitat Física i Orgŕnica de la Província de Valčncia (Cocemfe-Valčncia) i la Fundació privada Prevent. L’objecte d’aquestes col·laboracions és l’establiment de línies de treball conjuntes dirigides a promoure la plena integració social, sanitŕria i laboral de les persones amb discapacitat.jpg
El conveni marc subscrit per la Universitat de València i Cocemfe-València, a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, té per objectiu, principalment, la plena integració i normalització socioeducatives de l'alumnat amb discapacitat física i orgànica en els diferents àmbits de la institució acadèmica. En aquesta mateixa línia, la Fundació Lluís Alcanyís i Cocemfe-València han signat un segon conveni pel qual es duran a terme programes i activitats d'assistència, docència i investigació per als col·lectius agrupats en Cocemfe. La seua finalitat és aconseguir la normalització sociosanitària de les persones amb discapacitat.

La suscripció d'aquests convenis per part de la Universitat està motiva perquè, segon ha assenyalat el rector Esteban Morcillo, "som una universitat pública compromesa amb la societat, i som un element d'integració i de mobilització social. Som conscients de l'existència del col·lectiu de persones amb discapacitat i volem contribuir a la seua integració, inserció laboral i professional. En definitiva, volem que les persones amb discapacitat tinguen igualtat d'oportunitats".

Per la seua banda, el vicepresident de Cocemfe-València, Antonio Muñoz, ha agraït "la sensibilitat de la Universitat de València amb el col·lectiu de persones amb discapacitat" i ha subratllat que la intenció d'aquests convenis és "eliminar barreres i que les persones amb discapacitat puguen integrar-se en el món educatiu i social".

Ambdues institucions col·laboraran en la direcció de tres programes concrets: el Servei d'Integració Laboral, amb la finalitat de millorar i incrementar la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat; el Programa de Foment de l'Autonomia Personal, facilitant el desenvolupament d'una vida independent a les persones greument afectades d'una discapacitat física i orgànica; i Transport Adaptat, que proporciona independència a les persones amb discapacitat millorant així la seua qualitat de vida.

A més, la Universitat de València articularà els mecanismes d'adaptació que faciliten l'accés als estudis universitaris; col·laborarà en matèria d'esport adaptat; afavorirà la capacitació i la incorporació al món laboral dels estudiants amb discapacitat; i promocionarà campanyes d'informació i sensibilització.

Cocemfe-València és una Organització no Governamental (ONG) que es va constituir l'any 1994 per un grup d'associacions de persones amb discapacitat física i orgànica de la província de València. En l'actualitat, compta amb 37 associacions feades i una representació de 6.000 persones, les quals sumen una quinzena de patologies diferents. La seua missió principal és defensar i ampliar la igualtat de les persones amb discapacitat mitjançant una sèrie de programes i activitats orientades a les associacions membres.

Han assistit a la signatura d'aquests convenis, entre altres, el rector Esteban Morcillo; el vicepresident de Cocemfe-València, Antonio Muñoz; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; el director de la Fundació Lluís Alcanyís, José Manuel Almerich; la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre; i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi.

Inserció sociolaboral
D'altra banda, el conveni marc signat entre la Universitat de València i la Fundació Prevent se suma als instruments que la institució acadèmica disposa per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat pertanyents a la seua comunitat educativa.

El rector Esteban Morcillo ha manifestat la seua "satisfacció per la signatura d'aquest conveni", subscrit a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat. "La universitat pública contribueix a la integració i a la cohesió social mitjançant accions com aquesta, que formen part de la nostra missió i visió", ha sentenciat.

Per la seua banda, la directora de la Fundació Prevent, Montserrat Moré, ha indicat que "aquest conveni és un pas més per a que les persones amb discapacitat, especialment, els joves universitaris siguen valorats per la seua capacitat i el seu talent"; i ha reconegut que aquesta iniciativa "ajudarà a acostar futurs professionals a l'àmbit laboral". A més, ha destacat que per a Prevent "treballar amb una institució de referència com és la Universitat de València suposa po aprendre de la seua experiència".

Així, entre les línies generals de treball conjunt entre ambdues institucions destaca la promoció d'activitats acadèmiques d'estudiants amb discapacitat mitjançant la realització de pràctiques en empreses col·laboradores de la Fundació Prevent i l'elaboració de projectes de final de carrera i tesis doctorals que aporten solucions arquitectòniques, de disseny i tecnològiques per a les persones amb discapacitat.

Altres aspectes que contempla aquest conveni són la promoció d'activitats esportives d'estudiants amb discapacitat, la col·laboració entre els serveis d'inserció laboral d'ambdues institucions i l'organització i participació en seminaris, conferències, congressos i diferents accions divulgatives per a la sensibilització del món universitari i professional.

La Fundació Prevent desenvolupa diversos programes per a la integració social i laboral de les persones amb discapacitat, com ara els programes Unomas i Trabaja y Aprende, o el programa de Beques Prevent per a la Formació Superior i Universitària d'Estudiants amb Discapacitat, a més de programes per a la inserció sociolaboral i d'altres que impulsen l'esport adaptat.

Han assistit el rector Esteban Morcillo; Montserrat Moré i Doriana Bagnoli, de la Fundació Prevent; la vicerrectora Maria Vicenta Mestre; i Celeste Asensi i María José Espinaco, de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat.

Data d'actualització: 14 de Setembre de 2012