Estàs a: > > El Patronat Sud-Nord organitza les Jornades de Nutrició i Cooperació al Desenvolupament

Els pròxims dies 16 i 17 de desembre tindran lloc, a la Facultat de Farmàcia de la Universitat de València, les Jornades de Nutrició i Cooperació al Desenvolupament, organitzades pel Patronat Sud-Nord de la Fundació General, l'Observatori de Nutrició i Seguretat Alimentària per al Món en Desenvolupament i la Càtedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València.

En les jornades diferents entitats i grups d'investigació plantejaran experiències i estratègies per abordar tres dels vuit objectius que planteja Nacions Unides en els Objectius per al Mil·lenni: eradicar la pobresa extrema i la fam al món, reduir la mortalitat dels xiquets i millorar la salut materna. En aquestes jornades també s'exposaran les diferents possibilitats per a treballar amb els diversos organismes implicats en la cooperació al desenvolupament.

L'acte inaugural, el proper dia 16, a partir de les 9 hores, comptarà amb la intervenció del rector de la Universitat de València, Francisco Tomás; la secretària autonòmica d'Universitat i Ciència de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana, María Amparo Camarero, i Joaquín Azagra, president executiu del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València.

A continuació, Ximo Revert, cap tècnic responsable del Patronat Sud-Nord i José M. Soriano, director de l'Observatori de Nutrició i Seguretat Alimentària per al Món en Desenvolupament, abordaran la cooperació universitària al desenvolupament i l'estat de la nutrició en el món.

Al llarg del matí, intervindran tècnics d'altres entitats de l'àmbit de la cooperació (Mans Unides, Ajuda en Acció i l'Institut de Salut Carlos III), que faran referència, entre altres qüestions, al dret, els projectes i la investigació que s'està portant a terme sobre la nutrició com a eina de cooperació al desenvolupament.

La jornada del dia 17 de desembre arrancarà amb la ponència «Seguridad alimentaria: un proyecto práctico de Intermón Oxfam», a càrrec de Gloria Bigné, la directora d'aquesta ONG a la Comunitat València. També s'hi parlarà sobre les experiències d'altres entitats, com ara Metges sense Fronteres, Farmacèutics Mundi, i Acció contra la Fam i Nutrició sense Fronteres. Per concloure les jornades, s'hi presentarà el llibre Niños/as saharauis: Guía alimentaria para las familias de acogida, que ha editat pel Patronat Sud-Nord dins de la col·lecció «La Nau Solidària» com a manual o guia per als usuaris

Documents adjunts:
Data d'actualització: 7 de Gener de 2009