Estàs a: > > Finalitza la XXIX Universitat d’Estiu de Gandia, que ha registrat un èxit de participació, amb 600 estudiants de molt diferents procedències

Jorge Hermosilla (centre), Marta Cháfer i Josep Montesinos.jpg

La vint i novena edició de la Universitat d’Estiu de Gandia (UEG) ha conclòs aquest divendres, després de quinze dies de cursos i activitats culturals, que han representat un èxit de participació. En l’acte de cloenda han intervingut el vicerector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, Jorge Hermosilla; la regidora d’Educació, Marta Cháfer; i el director del CIG-UV, Josep Montesinos.jpg
L'acte l'ha obert Josep Montesinos, qui s'ha referit a la matrícula d'aquesta UEG: "Han estat més de 600 alumnes amb diversitat de procedències: alumnes de la Universitat de València, d'altres valencianes i espanyoles, en concret procedents de Castella-La Manxa, Astúries, Catalunya i Madrid; d'Unimajors de Gandia, persones de la ciutat i comarca, alumnes centre i sud-americans, africans... Cadascun d'ells s'ha acostat a la UEG amb la intenció d'aprendre, de participar, de gaudir a través del cine i del coneixement". A més, ha afegit: "Tanquem aquesta edició satisfets amb l'opinió dels alumnes i professors, amb la recepció de la ciutat, Gandia sempre ciutat oberta. La Universitat ofereix el fòrum, el marc, per al pensament, per a la lliure expressió, per a l'elaboració de coneixements. I tot això des de la llibertat, en una Universitat pública, valenciana i de qualitat".

Per la seua banda, Jorge Hermosilla ha destacat la importància d'aquesta edició, ja que en un context de "crisi profunda i estructural, de crisi no sols econòmica, en un escenari en què impera la incertesa i la por; poc propici per a escometre aventures de dubtosos resultats, la Universitat de València, mitjançant el seu Centre a Gandia, ha organitzat una nova edició de la UEG amb un resultat satisfactori". El vicerector ha volgut traslladar la satisfacció de l'equip rectoral per aquesta vint i novena edició "per l'oferta realitzada, per la resposta dels ciutadans de Gandia i la comarca i pel treball realitzat per l'equip". A més, ha tingut paraules per al nou director, Josep Montesinos, a qui consia "una garantia d'èxit present i futur". També Hermosilla s'ha referit al futur i al repte que suposa la trentena edició que ha de programar-se a l'estiu de 2013: "La UEG ha de canviar de rumb. Es procedirà a una reorganització temporal, amb vista a escurçar-la; a una adaptació de les temàtiques futures al territori de referència (Gandia i la seua comarca), i a les demandes o suggeriments dels agents-actors que hi participen (municipalisme, empresariat local, associacions i organitzacions locals, etcètera); a una major integració de l'estructura institucional de la Universitat, mitjançant la participació de representants de facultats, instituts universitaris...; i, finalment, mitjançant la participació de nous alumnes".

Marta Cháfer ha recordat que des de l'inici de la legislatura tant l'Ajuntament com la Universitat estan treballant "per reforçar les relacions entre ambdues institucions", i ha afegit: "Sabem que estem vivint una situació molt delicada però continuarem treballant per una societat del coneixement fomentada en els valors".

Després dels discursos institucionals, l'última part de l'acte ha consistit en la projecció del curt ‘Abierto por wisky'. Aquest curt ha estat el resultat del taller realitzat pel col·lectiu Cinema sense autor dins del curs ‘Retrat de la societat de Dorian Gray. Bellesa i degradació social en el cinema'. Amb aquesta pràctica el col·lectiu de cinema sense autor pretén mostrar com funciona aquesta forma de realització sociocinematogràfica que crea documents fílmics i pel·lícules amb persones i col·lectius de la societat que no solen aparéixer ni estan relacionats amb la projecció audiovisual.

Data d'actualització: 3 d'Agost de 2012
Publicat en: Formació