Estàs a: > > Hui finalitza la XXIX Universitat d’Estiu de Gandia, que ha registrat un èxit de participació

El director de la UEG, Josep Montesinos

‘Una mar mentida i certa. Cinema i coneixement’ és el lema de la XXIX edició de la Universitat d’Estiu, que aquesta vesprada finalitza a Gandia. En total han estat més de 600 els alumnes que s’han matriculat en un total de 22 cursos programats. La majoria d’ells han analitzat l’actualitat a partir del cinema. L’acte de cloenda comença a les 20 hores en la Casa de la Marquesa.jpg
‘Cinema, pensament i educació', ‘Retrat de la societat de Dorian Gray', ‘La imatge, la realitat i nosaltres: què ens conta el cinema actual?' o ‘Escoltar la imatge: aproximació a la música cinematogràfica' són alguns dels títols dels cursos centrats en el seté art. A més, també hi ha hagut altres dedicats a temes d'interés com ‘Formació en igualtat', ‘Formació funcional i pragmàtica clínica en afàsies' o ‘Tècniques per a no perdre els papers: fitxers i arxius electrònics'.

Josep Montesinos, director del Centre Internacional de Gandia (CIG) de la Universitat de València, ha destacat l'èxit de participació en aquesta edició: "Han estat 600 alumnes amb diversitat de procedències: alumnes de la Universitat de València, d'altres valencianes i espanyoles, en concret procedents de Castella-La Manxa, Astúries, Catalunya i Madrid; d'Unimajors de Gandia, persones de la ciutat i comarca, alumnes centre i sud-americans, africans... Cadascun d'ells s'ha acostat a la Universitat d'Estiu de Gandia amb la intenció d'aprendre, de participar, de disfrutar a través del cinema i el coneixement".

Quant a les activitats obertes, totes les vesprades a les 20 hores s'han celebrat les taules redones sobre temes d'actualitat que han reunit un centenar de persones en cada sessió al saló d'actes de la Casa de la Marquesa. També nombroses han estat les projeccions de cinema a les 22.30 hores al Jardí de la Marquesa. La primera setmana es va dedicar a la comèdia americana, mentre que aquesta segona s'ha dedicat també a la comèdia, però aquesta vegada realitzada al vell continent.

Per al director del CIG, aquesta edició de la Universitat d'Estiu de Gandia (UEG) que hui acaba té un balanç més que positiu: "Tanquem aquesta edició satisfets amb l'opinió dels alumnes i professors, amb la recepció de la ciutat, Gandia sempre ciutat oberta. La Universitat oferix el fòrum, el marc, per al pensament, per a la lliure expressió, per a l'elaboració de coneixements. I tot això des de la llibertat, en una Universitat pública, valenciana i de qualitat". I ha afegit que "l'Ajuntament de Gandia, la Universitat de València des del respecte institucional, des de la col·laboració més afectiva ens posem a treballar per a continuar dotant a Gandia d'aquesta la nostra Universitat d'Estiu 2013".

Acte de cloenda
Hui a les 20 hores se celebrarà la cloenda acadèmica de la XXIX Universitat d'Estiu de Gandia. Aquest acte tindrà dues parts, la primera institucional amb els parlaments del vicerector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, Jorge Hermosilla; de la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Gandia, Marta Cháfer; i del director del CIG, Josep Montesinos.

Mentre, en la segona part tindrà lloc la projecció del curt ‘Abierto por wisky'. Aquest curt ha estat el resultat del taller realitzat pel col·lectiu Cinema sense autor dins del curs ‘Retrat de la societat de Dorian Gray. Bellesa i degradació social en el cinema'. Amb aquesta pràctica el col·lectiu de cinema sense autor pretén mostrar com funciona aquesta forma de realització sociocinematogràfica que crea documents fílmics i pel·lícules amb persones i col·lectius de la societat que no solen aparéixer ni estan relacionats amb la projecció audiovisual.

Data d'actualització: 28 de Juliol de 2012
Publicat en: Formació, Agenda