Estàs a: > > El Patronat d’Activitats Musicals edita un disc compacte de nadales per commemorar el seixanta aniversari de l’Orfeó Universitari de València

Recull nadales d´arreu del món

Enguany l'Orfeó Universitari de València fa seixanta anys d'activitat ininterrompuda, tot un rècord que el converteix en el cor universitari més antic de tota Espanya. Per commemorar aquesta efemèride i aprofitant que s'acosta Nadal, el Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València ha editat una col·lecció de nadales en un disc compacte, en què s'uneixen el passat i el pressent de l'Orfeó. L'edició del disc ha estat possible gràcies al patrocini del Santan i de l'Ajuntament de València.

En el disc compacte es poden escoltar versions clàssiques de nadales populars arranjades per a cor i obres de tema nadalenc que alguns compositors vinculats al cor han compost de manera especial per commemorar aquesta fita.

Entre les divuit cançons del disc hi ha una gran diversitat de nadales. S'hi interpreten nadales valencianes (Nadala del desert de Matilde Salvador, La mare de Déu de Lluís Blanes, etc. ), espanyoles (Chiquirriquitín, Dime niño de quién eres), franceses, veneçolanes, brasileres, angleses, etc. I és que les nadales són universals i es poden trobar en les cultures d'arreu el món. El disc ja està a la venda en les distintes tendes de la Universitat de València amb un 15% de descompte per als membres de la comunitat universitària.

L'Orfeó Universitari de València fou fundat el 1947 i està integrat per estudiants, graduats i professors de les Universitats de la ciutat de València.

Com a cor universitari destacat, tant en l'àmbit nacional com en l'internacional, l'Orfeó Universitari de València ha obtingut el primer premi en totes les edicions del Concurs Nacional de Cors Universitaris, i ha estat seleccionat entre els millors del món per participar en els festivals internacionals de cors universitaris celebrats en Lille (1956), Nova York (1965), Coïmbra (1973), Manila (1979), Roma (1984), Poznan (2003), etc. Ha aconseguit premis en els concursos de Llangollen i Knocke, i en 1984 el primer premi del Concurs Internacional de Cors Universitaris celebrat a Pardubice (Txecoslovàquia).

En aquest festival va obtenir en 1988 el premi al millor cor de les seues deu edicions, i va ser convidat com cor d'honor en 1994. Ha estat guardonat amb el premi del jurat del Festival Vivace 2001, de Veszprém (Hongria); amb la medalla de plata per a cor mixt dels Choir Olympic Games 2006, de Xiamen (Xina), i amb el primer premi d'havaneres i del públic en el LIII Certamen Internacional d'Havaneres de Torrevella 2007.

Ha realitzat gires per França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Suïssa, Txecoslovàquia, Hongria, Àustria, Portugal, Rússia, EUA, Índia, Filipines, Xina, etc. Ha gravat discos de música coral dels més variats estils i posseeix la màxima condecoració universitària amb caràcter col·lectiu i la fulla de llorer de la cultura de l'Associació València de la Premsa. Actualment està dirigit per Constantino Martínez-Orts.

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012