Estàs a: > > Aprendre primers auxilis, una necessitat bàsica en la societat actual

Aprendre primers auxilis, una necessitat bàsica en la societat actual

Primers auxilis, en la Fira de la Salut de 2012

El degà de la Facultat d’Infermeria i Podologia de la Universitat de València, Julio Fernández, ha presentat el curs que imparteix a la Universitat d’Estiu de Gandia, ‘Primers auxilis i reanimació cardiopulmonar bàsica’. El curs consisteix en “aprendre primers auxilis”, que és una “necessitat bàsica en la nostra societat”, ha assenyalat. D’altra banda, Joan Carles Faus, responsable del curs ‘Tècniques per a no “perdre els papers” en la gestió de fitxers i arxius electrònics’, ha afirmat que la conversió de la informació al format digital “crea nous reptes per tal d’optimitzar la gestió de recursos i prendre decisions”.jpg
Per a Julio Fernández, el curs sobre primers auxilis implica un "compromís important" per part de l'alumne i "un element moral molt fort perquè es tracta de salvar la vida a l'altre". Ha lamentat que les vint hores del curs es queden curtes, però ha garantit que s'ha donat una formació molt completa i variada. En el contingut del curs s'ha volgut remarcar la necessitat d'aquestes tècniques ara a l'estiu, per la continuada exposició al sol i l'augment de cremades, el perill d'ofegaments sobretot als rius, on no hi ha control, o l'augment de les parades cardiorespiratòries. També ha assenyalat que a l'estiu la gent realitza activitats extraordinàries, com pujar una muntanya o practicar esports extrems, que comporten un risc consiable. A més, el trànsit s'incrementa a les carreteres i propicia els atropellaments.

Fernández Garrido ha consiat fonamental que tothom puga adquirir els coneixements de primers auxilis, perquè són accions que, si bé "són fàcils d'aprendre", requereixen "rapidesa i correcció". Ha reivindicat que esta formació s'integre en el sistema educatiu obligatori: "Consie fonamental que l'educació en primers auxilis s'incorpore al currículum". També ha volgut trencar una llança en favor de les campanyes de prevenció de la malaltia i la racionalització de la salut, en compte dels retalls. "Retallar és més senzill", ha afirmat, "però podem racionalitzar l'ús i la despesa i gestionar bé els recursos".

Gestió de fitxers i arxius electrònics
El curs sobre Tècniques per a no "perdre els papers" en la gestió de fitxers i arxius electrònics se centra en l'ús racional de la tecnologia i en la gestió de la informació per "posar-la a disposició de totes les persones", ha indicat Joan Carles Faus. Tenint en compte la quantitat de dispositius que s'usen en el dia a dia, tals com smartphones o tabletes, "la informació tendeix cada vegada més a la fragmentació i es fa completament necessari integrar-la", ha afegit.

Faus ha comparat la tasca del documentalista amb la del nutricionista. Així,el "nutricionista de la informació digital" ha d'aplicar una "dieta informativa". El tècnic de l'Ajuntament de Gandia ha definit el problema com una "obesitat d'informació: l'excés d'informació es converteix en tot el contrari, desinformació".

Com un pas més per a donar-li solució, Joan Carles Faus ha proposat un curs pràctic, que es divideix en dos camps: habilitats de gestió per a l'entorn personal i tècniques col·laboratives en el núvol.

Data d'actualització: 23 de Juliol de 2012
Publicat en: Formació, Agenda