Estàs a: > > Hui dissabte conclou el festival Serenates amb un concert de l’Orfeó Universitari de València

Orfeó Universitari de València

El festival Serenates, organitzat per la Universitat de València, l’Institut Valencià de la Música, amb la col·laboració del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, i la direcció tècnica del Patronat d’Activitats Musicals, conclou hui dissabte, 30 de juny, amb el concert de l´Orfeó Universitari de València, dirigit per Francesc Valldecabres. L’entrada al concert, que se celebrarà a les 22.30 hores en el Claustre del Centre del Carme, és lliure amb invitació que cal recollir a partir d´una hora abans del començament.jpg
L'últim dels sis concerts del festival conclou aquesta nit amb un programa coral variat, que va des de la polifonia religiosa del segle XVI, passant per la Missa de Stravinsky i fins la sèrie de l'àngel d'Astor Piazzolla.

Fundat el 1947 per Jesús Ribera Faig, l'Orfeó Universitari de València està format per estudiants, graduats i professors de la Universitat de València i de la Universitat Politècnica de València. Des de 1972 fins al desembre de 1997 va estar sota la direcció musical d'Eduardo Cifre Gallego i des del gener de 1998 fins a l'octubre de 2004, sota la de Josep Ramon Gil-Tàrrega. Des del 2005 fins al 2011 el seu director ha estat Constantino Martínez Orts, i des del gener de 2012 el director titular és Francesc Valldecabres Sanmartín.

Les seues activitats es realitzen amb el patrocini del Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València i el Santan, i gràcies a la col·laboració de la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, l'Institut Valencià de la Música i l'Ajuntament de València.

Com a cor universitari destacat, tant en l'àmbit nacional com internacional, l'Orfeó Universitari de València ha obtingut el primer premi en totes les edicions del Concurs Nacional de Cors Universitaris i ha estat seleccionat entre els millors del món per participar en els festivals internacionals de cors universitaris celebrats a Lille (1956), Nova York (1965), Coïmbra (1973), Manila (1979), Roma (1984) i Poznan (2003), entre altres ciutats.
Ha aconseguit premis en els concursos de Llangollen i Knocke, i en 1984 el primer premi en el Concurs Internacional de Cors Universitaris celebrat a Pardubice (República Txeca). En aquest festival va obtindre en 1988 el premi al millor cor en les seues deu edicions i hi va ser invitat com a cor d'honor en 1994. Ha estat guardonat amb el premi del jurat en el Festival Vivace 2001 de Veszprém (Hongria), amb la medalla de plata per a cor mixt en els Choir Olympic Games 2006 de Xiamen (Xina) i amb el primer premi d'havaneres i del públic en el LIII Certamen Internacional d'Havaneres de Torrevella 2007.

Ha realitzat gires per França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Suïssa, la República Txeca, Hongria, Àustria, Portugal, Rússia, els EUA, l'Índia, Filipines, la Xina i altres països. Ha enregistrat discos de música coral dels estils més variats i posseeix la màxima condecoració universitària amb caràcter col·lectiu i la Fulla de Llorer de la Cultura de l'Associació Valenciana de la Premsa.

Durant el curs 2007-2008, l'Orfeó Universitari de València va commemorar el 60 aniversari de la seua fundació i, al mateix temps, de treball musical sense interrupció, la qual cosa el convertia en l'agrupació universitària més antiga d'Espanya. En reconeixement d'aquesta tasca va ser guardonat amb la Distinció de l'Orde de Jaume I l'any 2008, l'Alta Distinció de la Generalitat Valenciana a l'octubre de 1997 i la Medalla d'Or de la ciutat de València al juny de 1998; així mateix, se li va reconèixer la seua brillant trajectòria en les universitats valencianes amb la concessió de la Medalla de la Universitat de València i la Medalla de la Universitat Politècnica de València. En reconeixement de la seua trajectòria i importància en la cultura musical valenciana, li ha estat atorgada, en 2010, la Medalla al Mèrit en les Belles Arts per la Reial Acadèmia de Sant Carles de València.

Immaculada Palmí, soprano
Isabel Marí, alt