Estàs a: > > La Universitat organitza hui una jornada sobre l’aportació valenciana a la cooperació internacional al desenvolupament

Hui, 25 de novembre, tindrà lloc, a la Sala Sánchez Ayuso de la Facultat d'Economia de la Universitat de València, una jornada sobre les ONGD valencianes i la cooperació internacional per al desenvolupament, organitzada pel Patronat Sud Nord de la Fundació General de la Universitat de València i l'Institut Universitari d'Economia Social i Cooperativa (IUDESCOOP) de la Universitat.

L'objectiu d'aquesta jornada és conéixer l'estat de la cooperació valenciana mitjançant els agents que s'hi dediquen. L'accés és lliure i limitat a la capacitat de la sala.

La sessió inaugural serà a càrrec de Trinidad Casasús, degana de la Facultat d'Economia; Rafael Chaves, director de l'IUDESCOOP; José Luis Monzón, president del CIRIEC-España, i Joaquín Azagra, president executiu del Patronat Sud-Nord de la Universitat de València.

La jornada començarà amb una ponència a càrrec d'Isidro Antuñano, professor del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València, titulada Les ONGD valencianes i la cooperació internacional per al desenvolupament. A continuació, es presentarà el llibre col·lectiu amb el mateix títol, que s'ha elaborat sota la direcció d'aquest professor i que compta amb les col·laboració de Josep Maria Jordan Galduf i Josep Maria March. Es tracta del nové títol editat en la col·lecció del Patronat Sud-Nord "La Nau Solidària".

Posteriorment, tindrà lloc una taula rodona en la qual participaran representants d'entitats i organitzacions amb implantació a la Comunitat Valenciana: Creu Roja Espanyola, del Fons Valencià per la Solidaritat, Intermón-Oxfam, Mans Unides i Metges Sense Fronteres. Entre d'altres qüestions, respondran a les inquietuds en el funcionament i recursos de les seues organitzacions, què exigeixen a l'actual estat del sistema de cooperació, quin suport pot prestar la universitat valenciana a aquestes entitats o quina és la seua aportació en la lluita contra la pobresa.

La jornada conclourà amb l'acte d'inauguració de la 3a edició del Màster en Administració i Direcció d'Empreses i Entitats No Lucratives d'Economia Social (MADES), que imparteix l'IUDESCOOP, internacional per al desenvolupament, que s'organitza en col·laboració amb el Patronat Sud-Nord (Fundació Universitat de València), CIRIEC-España, CIDEC i la Facultat d'Economia.

Data d'actualització: 26 de Novembre de 2008