Estàs a: > > La Fundació de la Universitat celebra el seu 25è aniversari

La Fundació de la Universitat celebra el seu 25è aniversari

Rector 25 Anys

L’entitat distingeix en un acte el seu patró fundador, Joaquín Maldonado, de 101 anys

La Fundació General de la Universitat de València va celebrar el passat 12 de novembre, l'acte central dels seus 25 anys al claustre de La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València.

Aquest aniversari va comptar amb la presència del rector, Francisco Tomás, dels membres del seu equip, d'altres rectors de la institució d'aquests últims 25 anys (Ramón Lapiedra i Pedro Ruiz), dels treballadors i d'altres persones en representació d'entitats que han contribuït a la realització i la maduració d'aquest projecte.

Al claustre es va instal·lar un escenari. L'acte va començar amb un breu audiovisual de presentació de la Fundació. A continuació, el rector de la Universitat de València, Francisco Tomás, president de la Fundació, va agrair la Fundació General de la Universitat de València, "per impulsar tota mena d'activitats adreçades a projectar la Universitat de València cap a la societat" i va distingir Joaquín Maldonado, el patró gràcies a l'aportació inicial del qual es va crear la Fundació General de la Universitat de València, sota el comandament de qui va ser rector en aquell moment, Joaquín Colomer.

Joaquín Maldonado, que ja ha fet els 101, és un dels personatges clau del segle XX a la ciutat de València. Aquest corredor de borsa i advocat va impulsar la creació de la Borsa de València, de la Fundació General de la Universitat de València, del Liceu Francés i d'altres institucions i projectes editorials que van contribuir a la consolidació de la democràcia a la ciutat. Els fills de Maldonado van arreplegar la distinció.

L'acte, que va estar amenitzat amb breus interpretacions teatrals i musicals, va comptar amb la participació del vicerector de Cultura de la Universitat i vicepresident executiu de la Fundació, Rafael Gil i Cristóbal Súria, en representació de la Fundació. També es va reconéixer la labor dels patrocinadors i es va distingir amb el Clar de Llums, la icona representativa de la Universitat de València, als distints patrocinadors: Luis Herrero (Banco Santan), Miguel Ángel Utrillas (Fundación Bancaja), José Gil Domínguez (Ibercaja), Carlos L. Mataix (Heineken España) i Bienvenido Saún (Caja Madrid).

La Fundació es va constituir en juny de 1983 per cooperar en el compliment dels fins de la Universitat de València. Actualment i des de la seua creació és una porta oberta de la Universitat de València a la societat, més enllà del seu àmbit docent i investigador. La seua activitat es fa present en molt diversos àmbits.

25 anys de Fundació en imatges

Amb motiu dels actes commemoratius dels 25 anys de la Fundació General de la Universitat de València, el claustre de La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València, acull una exposició sobre tots els serveis i programes que gestiona la Fundació. L'objectiu d'aquesta exposició, titulada La Fundació: 25 anys al servei de la Universitat i la societat, és donar a conéixer els distints àmbits en què participa amb una mostra molt il·lustrativa en la qual cada programa queda resumit en un gran panell de lona roja, els quals s'han instal·lat a les columnes del claustre.

En catorze panells es recull el que hui és la Fundació. El primer panell indica tots els àmbits en què participa la Fundació

Data d'actualització: 10 de Desembre de 2008