Estàs a: > > Hui concert d´obertura del curs al Palau de la Música

Hui concert d´obertura del curs al Palau de la Música

Orquestra Filharmònica de la Universitat de València

El concert s´inscriu dins el programa del 25 aniversari de la Fundació

La Universitat de València, com ja és habitual, celebra el tradicional concert d'obertura del curs a la Sala Iturbi del Palau de la Música, a càrrec de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i organitzat pel Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València.

El concert tindrà lloc hui, dia 5 de novembre, a partir de les 20.15 hores. Les entrades s'han de recollir, des d'una hora abans del concert, a les taquilles del Palau. L'entrada és lliure i limitada a la capacitat del Palau.

Enguany, el concert s'inscriu dins el programa d'activitats commemoratives del vint-i-cinquè aniversari de la Fundació General de la Universitat de València.

Per a la primera part del programa es proposa la interpretació del Concert per a violí i orquestra en re m, op. 46 d'Aram Khatxaturian, qui el va compondre l'estiu del 1940. Pel setembre del mateix any fou estrenat pel prominent violinista David Oistrakh, a qui Khatxaturian havia dedicat l'obra. L'obra obtingué ràpidament una gran popularitat i ha estat inclosa en el repertori dels millors violins solistes del món.

La seua interpretació serà a cura de la xiqueta alacantina Elina Rubio, de només dotze anys d'edat, per continuar així la tasca de donar a conéixer joves valors de la música valenciana.

La segona part comença amb l'obertura Romeu i Julieta, composta per Txaikovski durant els últims mesos del 1869. Aquesta peça, basada en l'obra de Shakespeare, és una de les obres més conegudes. En les seues melodies romàntiques es representa l'enemistat dels Montesco i els Capuleto, una història de l'amor condemnat de Romeu i Julieta.

Per acabar, l'Orquestra interpretarà les Danses polovtsianes. És el fragment més conegut de l'òpera El príncep Igor, d'Aleksandr Borodin, i ha esdevingut una peça recurrent del repertori per a gran orquestra simfònica. L'òpera transcorre en el segle XII. Es tracta de danses guerreres, vigoroses que encomanen l'entusiasme i la nostàlgia típiques de l'art popular rus. Com una obra orquestral d'exhibició d'un important compositor rus del segle XIX, aquesta peça causa una impressió espectacular. Cal destacar els importants solos per als instruments de vent fusta.

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012