Estàs a: > > El Palau de Cerveró acull l’exposició ‘Com aprenguérem a menjar. L´acció educativa i social del Programa EDALNU 1961-1996’

menjar

L´exposició es trobarà des del 27 d’abril al 27 d’octubre de 2017, de dilluns a divendres, en horari de 9 a 20 hores.

En 1961 es posava en marxa a Espanya el Programa d’Educació en Alimentació i Nutrició, conegut amb les sigles EDALNU. El seu objectiu va ser educar la població espanyola en nous i millors hàbits alimentaris, a més d’estimular la producció i el consum local d’aliments protectors. La intensa tasca educativa i divulgadora duta a terme en l’àmbit escolar, familiar i comunitari ens ha deixat un ric llegat d’objectes, imatges i sons que ens acosten a una etapa de la nostra història en la qual la transició alimentària es va unir a moltes altres transicions. Els textos i les il·lustracions dels llibres i manuals, les escenes dels documentals i fotografies, els missatges dels cartells i dibuixos ens parlen d’una nova alimentació caracteritzada per la qualitat i la varietat, però també de canvis profunds en el paper de la dona, de la concepció de l’escola i la formació dels ciutadans i fins i tot d’un projecte de societat que en aquests anys començava a imaginar-se com a possible. A través d’aquest recorregut per les activitats de divulgació i promoció d’hàbits alimentaris més saludables impulsades pel programa EDALNU, l’exposició pretén mostrar els estrets vincles que uneixen l’alimentació amb la societat i la cultura d’un país.

Tríptic

Horari de l’exposició: De dilluns a divendres de 9 a 20 hores