Estàs a: > > De ruta pel Maestrat a la recerca de les seues oliveres mil·lenàries

De ruta pel Maestrat a la recerca de les seues oliveres mil·lenàries

Oliveres_Mil·lenaries

El col·lectiu Alumni, a través de Fil-per-Randa, es desplaça en novembre fins a la comarca valenciana del Maestrat per a veure de prop les oliveres mil·lenàries que guarda aquest lloc. Ho farà el dia 25, però cal inscriure-s’hi abans. L’eixida serà durant tota la jornada de diumenge i el precio de 28 euros inclou l´autobús i el guia acompanyant. El dinar es opcional.

La concentració d’oliveres mil•lenàries més gran del món es troba a la històrica comarca del Maestrat. Un paisatge conservat a pesar del greu espoli que va provocar la moda dels jardins i les rotondes amb olivera. Tot un guió de terra i passions que embolcalla l’argument de la pel•lícula El Olivo, que Icíar Bollaín hi va rodar. Mentrestant, el seu oli s’expandeix gota a gota per restaurants i comerços de luxe de mig planeta.

L´eixida serà a les 08:00 h. de Nuevo Centro. Trasllat a Sant Mateu. Ruta verda. Des de la població es farà un recorregut per poder observar oliveres mil•lenàries. Exemplars que han vist passar els segles, i que ara tindran l’ocasió d’observar-nos per a poder contar-ho en segles venidors. La visita serà guiada per l´expert en botànica, Victor Benlloch.

Per a inscriure-s’hi cal telefonar a Fil-per-Randa. El dia del viatge, els Alumni han de portar el seu carnet universitari.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 12 de Novembre de 2018