Estàs a: > > L´escriptor Santiago Posteguillo ofereix un seminari dins de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives

Santiago Posteguillo. Foto: Carlos Ruiz B.K.

L´escriptor Santiago Posteguillo participà, el passat 30 de març, en l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives de la Universitat de València amb un seminari que va tidnre lloc al Centre Cultural La Nau. Posteguillo mostrà ´Com escriure i com publicar una novel·la històrica´. El día anterior, Isabel Clara-Simó va pronunciar una conferència.

L’autor de la trilogia sobre Trajà, entre altres obres, explicà els quatre elements que, a parer seu, són necessaris per desenvolupar una novel·la històrica: “Arquitectura narrativa, superant la síndrome del Capità Tro, aprovant el test de Bechdel-Wallace i amb un xicotet gran viatge”.

Filòleg, lingüista, doctor europeu per la Universitat de València, Santiago Posteguillo és en l’actualitat professor titular a la Universitat Jaume I de Castelló, on va exercir com a director de la seu a aquesta universitat de l’Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades de la Comunitat Valenciana durant diversos anys. Ara, imparteix classes de Llengua i Literatura Anglesa. El 2014, Santiago Posteguillo, entre altres reconeixements, va rebre el premi Barcino de novel·la històrica de l’Ajuntament de Barcelona i va ser nomenat ‘Ambaixador Honorífic’ de la Universitat Jaume I. Aquell mateix any va publicar també ‘La sangre de los libros’, una imaginativa obra de relats sobre la història de la literatura. La Generalitat Valenciana va nomenar Santiago Posteguillo ‘Escriptor de l’Any 2015’.

D´altra banda, l´escriptora Isabel Clara-Simó va impartir, el 29 de març, la conferència ‘Què és el feminisme?’, en un acte organitzat conjuntament amb l’Aula de Lectura i Escriptura de la Universitat de València.

Considerada una de les autores modernes més importants de la literatura catalana, l´autora alcoiana ha estat distingida recentment amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes per la seua obra ingent que s’ha forjat durant dècades des que el 1978 guanyà el premi Víctor Català amb el seu primer llibre, ‘És quan miro que hi veig clar’. Des de llavors, ha publicat al voltant de 50 títols en gairebé tots els gèneres: novel·la, narrativa breu, narrativa juvenil, teatre, poesia, guions radiofònics i televisius, recopilacions d’articles, assaig i memorialística. Com a periodista, ha dirigit el setmanari ‘Canigó’ i col·labora habitualment en nombrosos mitjans de premsa escrita, ràdio i televisió.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat obert, participatiu i crític, sobre els assumptes d’actualitat a escala mundial i també per a la societat valenciana.

L’Escola té, a més, la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat, Ajuntament de València, les conselleries de Transparència, i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Institut Alfons el Magnànim, Escola Europea d’Humanitats i Caixa Popular.

Data d'actualització: 4 d'Abril de 2017