Estàs a: > > Les voltes impossibles de la ciutat: a la catedral, l’almodí i la porta de Quart

Porta de la Catedral de València

El col·lectiu Alumni UV ja disposa de la nova programació d’activitats per al mes d’abril. La primera d’elles s’emmarca en el programa ‘València, per dins i per fora’, de Fil-per-Randa Club de Viatges. El títol és ‘Baldomar. Les voltes impossibles. Catedral, l’almodí, porta de Quart’ i l’eixida està programada per al pròxim dia 19. La inscripció està oberta.

Francesc Baldomar (ca. 1398-1476) va ser un arquitecte original i atrevit de l’arquitectura baixmedieval. Va ser mestre de l’art del tall de la pedra, i va dissenyar voltes que els arquitectes actuals encara es pregunten com poden seguir en peu. Aquesta arquitectura especial només es pot gaudir a València i, ara, Alumni UV i Fil per Randa es proposen reprendre-la i recordar la seua importància dins de la Història de l’Art.

Les persones inscrites estan convocades a les 9:45 hores, a les torres de Quart. Des d’allà, es visitarà la Catedral de València, d’on destaquen l’arcada nova, la porta i la volta d’accés al Micalet, i el corredor d’accés a l’aula capitular; la columna helicoïdal del nou museu de l’Almodí, amb les seues arcades laterals interiors; i les Torres de Quart, amb interés en les voltes centrals i l’escala de caragol.

El recorregut estarà guiat per Antoni Llibrer, expert en Història de l’Art.

El preu és de 15 euros i inclou l’esmorzar, però no els tiquets d’entrada en cas que s’hagen d’abonar en el lloc. Cal portar el carnet Alumni UV.

Més informació i inscripcions

Documents adjunts: