Estàs a: > > Taula redona amb Carmen Calvo, Joan Genovés i Artur Heras

Taula redona amb Carmen Calvo, Joan Genovés i Artur Heras

Jesús Martínez Guerricabeitia

El Patronat Martínez Guerricabeitia ret homenatge al seu col·leccionista amb motiu del 25 aniversari de la Fundació General de la Universitat de València

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València ret homenatge al col·leccionista Jesús Martínez Guerricabeitia mitjançant una taula redona en què participaran tres dels artistes més prestigiosos de la col·lecció: Carmen Calvo, Joan Genovés i Artur Heras.

La taula redona tindrà lloc el propvinent dia 3 de novembre, a partir de les 18.30 hores, a l'Aula Magna de La Nau (c/ Universitat, 2) i comptarà amb la presència del vicerector de Cultura de la Universitat de València, Rafael Gil, i el fill del col·leccionista i vocal del Patronat, José Pedro Martínez.

Aquesta activitat s'emmarca dins els actes commemoratius del 25é aniversari de la Fundació i serveix d'avantsala al desè aniversari de la donació a la Universitat de la col·lecció d'art per part de l'empresari Jesús Martínez Guerricabeitia, que tingué lloc en 1999. D'aleshores ençà, la Universitat de València s'ha convertit en un dels centres acadèmics amb els fons d'art del segle XX més importants de l'estat.

La col·lecció està formada per 129 obres úniques de quasi 60 artistes (entre pintures, dibuixos i alguna fotografia), i de 270 exemplars d'obra gràfica (serigrafies, gravats i litografies) realitzades per altres 140 autors, tant espanyols com estrangers. Es tracta d'una col·lecció de clara vocació social i posicionament polític, basada sobretot en el focus decisiu del realisme crític espanyol. Entre altres artistes que integren la col·lecció destaquen Anzo, Arroyo, Canogar, Equip Crònica, Genovés, Heras, Villalba i Vostell. La col·lecció va ampliant-se gràcies a les noves adquisicions i donacions del seu col·leccionista, a altres donacions d'artistes i particulars, i a les adquisicions que es duen a terme per mitjà de la convocatòria de la Biennal Martínez Guerricabeitia, que ja ha complit la novena edició.

Durant la taula de redona, els artistes invitats, a més de reflexionar sobre la situació actual de l'art i dels seus pròxims projectes, descobriran aspectes menys coneguts del món de l'art, com és ara la relació que s'estableix entre comprador i artista. La col·lecció Martínez Guerricabeitia té tres obres de Carmen Calvo, setze de Joan Genovés i cinc d'Artur Heras.

L'entrada a l'acte és lliure i limitada a la capacitat del recinte.

Data d'actualització: 6 de Novembre de 2008