Estàs a: > > El Patronat Martínez Guerricabeitia ofereix nous cursos sobre museologia, cinema, patrimoni, restauració, filosofia i art polític

Títul

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València fa pública la seua convocatòria anual de cursos curriculars sobre art. Aquesta edició, la matrícula de la qual començarà el 27 d´octubre, amplia la seua oferta educativa i aborda els temes següents: museologia, patrimoni, restauració, teatre de titelles, col•leccionisme, filosofia, cinema, art polític, nous suports artístics digitals, etc. Els cursos es fran entre els mesos de novembre de 2008 i juny de 2009, i seran convalidables per 1 o 2 crèdits, segons que en siga la durada, per als estudiants de la Universitat de València.jpg

Els orígens del cinema de terror: una manifestació expressionista diferent, impartit per la professora María Cagnes, analitzarà els treballs dels pioners R. Wiene, P. Wegener o Fritz Lang, en consonància amb les manifestacions artístiques del moment. En el curs Art i compromís, Comunitats virtuals i creacions col·lectives, Toni Calón, president de l'Associació Valenciana de Crítics d'Art, revisarà els nous suports digitals artístics vinculats amb la crítica social. Perifèries de l'art: el qüestionament institucional com a activitat artística política, de la mà del professor de la Universitat Politècnica David Pérez, investigarà els conceptes de "mercat", "professionalització", "art polític" i "institució-art", entre altres. Així mateix, en Art i utopia als fons museístics internacionals: un model social de col·leccionisme, l'historiador i conservador de l'IVAM Josep Salvador realitzarà una actualització del discurs de les avantguardes històriques i la seua contribució a la consolidació de la monitat artística. Patrimoni cultural: posada en valor i difusió, analitzarà els tipus de mesures que cal adoptar per a la defensa del patrimoni i per a la seua "posada en valor", supervisat per les professores M. Carmen Herández i Sara Joana Reig. I, seguint en aquesta línea, en Veure i viure el patrimoni, la museòloga Andrea García revisarà els principals recursos per interpretar i difondre el patrimoni, combinant la reflexió teòrica amb la pràctica i el debat a l'aula. El filòsof Alan Scopel serà l'encarregat d'impartir Introducció a l'estètica de Th. W. Adorno, dins la convergència entre art, filosofia i política. D'altra banda, Joan Ramon Escrivà, historiador i conservador de l'IVAM, farà una radiografia de l'art contemporani institucional i dels nous museus en Funció pública versus cultura de l'espectacle, Museus i espais d'art contemporani a l'estat espanyol. I completant l'àrea de la museologia, la comissària i crítica d'art Isabel Tejeda estudiarà la pluralitat de formes d'exhibir l'art des del segle XIX fins a l'actualitat en Exposicions temporals: art contemporani. Finalment, el professor Miquel A. Oltra, en el curs Els titelles al País Valencià (1875-2000): Literatura, art plàstic i societat, revisarà les diferents etapes del teatre de titelles en relació amb els esdeveniments històrics i culturals.

On i com matricular-se:
La matrícula s'ha de formalitzar a través de la pàgina web del Patronat: www.uv.es/cmg/cursos. els cursos s'impartiran a les aules del campus de Blasco Ibáñez. A més, el Patronat Martínez Guerricabeitia va iniciar, des de l'any 2005, una col·laboració amb el Centre d'Estudis del MuVIM (Museu Valencià de la Il·lustració i la Monitat) en matèria docent. Aquestes activitats s'emmarquen dins les seues finalitats, entre les quals destaquen fomentar i difondre l'activitat creativa en el camp de les arts plàstiques contemporànies dins la comunitat universitària i entre el públic en general.

Per a més informació:
Tel.: 96.398.30.58 i www.uv.es/cmg/cursos