Estàs a: > > Alumni UV recorre nous paisatges de llegenda a la vall de Planes

Alumni UV recorre nous paisatges de llegenda a la vall de Planes

Cirerers en flor a la vall de Planes. Foto: Fernando J. Feliu, publicada en Naturaleza y Medio Rural.

El col·lectiu Alumni UV viatjà el passat 25 de març a la vall de Planes, on va gaudir de nous paisatges de llegenda, juntament amb Fil-per-Randa Club de Viatges. Passejà pel bosc valencià de cirerers i ho va fer d’una manera senderista i literària.

Durant la caminada, que va anar acompanyada per l’escriptor Víctor Labrado, els participants parlaren de llegendes populars, algunes ja quasi desaparegudes i que es recuperaren al llarg d’aquest recorregut. Evocaren la misteriosa Haqueta de foc, la increïble Viuda de l’Orxa, i van recórrer el barranc fins al congost, on es troba la porta del palau subterrani habitat per l’Encantada.

A Beniarrés començà una ruta verda de tres hores i 10 quilòmetres amb dificultat baixa (desnivell de 150 metres). Primer, es vorejà l’embassament i després es pujà a la serra del Cantalar, des d’on es domina la vall de Perputxent. També tastaren l´olleta de blat picat, un deliciós plat d’origen morisc.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 27 de Març de 2017