Estàs a: > > Sabies quč?

Sabies quč?

Una nova secció del Butlletí Electrňnic Setmanal d´Amics
Sabies què? és una nova secció que s’incorpora al Butlletí Setmanal d’Amics. Periòdicament et contarem curiositats de la Universitat de València i de la seua història. A més a més, et contarem coses dels antics alumnes, del seu origen, dels personatges importants que han passat per les aules de la Universitat i ens traslladarem a altres Universitats espanyoles i de l’estranger per veure com treballen i saber un poc més dels col•lectius d’antics alumnes.

Aquesta setmana parlarem de la Universitat de Bolonya.

Aquesta Universitat és la més antiga de tota Europa i va començar a Bolonya (Itàlia) com una agrupació de professors el 1088, i li va ser concedit el grau d'universitat el 1317. Seguint el seu exemple, es crearan posteriorment les d'Oxford, París i Salamanca.

A l'edat mitjana va ser famosa a tot Europa per les seues escoles d'Humanitats, i especialment per la de Dret, on s'ensenyava tant dret canònic com civil. Els poetes Dante i Petrarca hi varen estudiar.

Té el col·legi major més antic del món en funcionament, anomenat curiosament el Reial Col·legi d'Espanya, fundat pel cardenal Gil de Albornoz al segle XIV.

Des de juliol de 2003 té una representació a Buenos Aires.

Avui en dia continua sent una institució de gran prestigi. És la millor universitat italiana i està entre les 50 millors en matèries humanístiques.

Vols fer una passejada per la Universitat de Bologna? Fes clic

Data d'actualització: 25 de Gener de 2012
Publicat en: AMICS, Noticies, Sabies quč?