Estàs a: > > El cartell de l’exposició de Renau organitzada per la Universitat de València, guanyador dels premis de Disseny Espanyol Anuaria

La mostra s´exposa a Saragossa

El cartell anunciador de l'exposició Renau (1907-1982): Compromís i cultura, organitzada per la Universitat de València, per mitjà de la Fundació General i la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC) adscrita al Ministeri de Cultura, ha guanyat la tretzena edició dels premis de Disseny Espanyol Anuaria, en la categoria de millor cartell.

La decisió del jurat es va donar a conèixer divendres passat a Madrid. L'autor del cartell és Ibán Ramón, un dissenyador valencià amb una trajectòria plena d'èxits. Ibán Ramón va resultar guanyador en una categoria en què concorrien deu finalistes. També va ser nominat, en aquests prestigiosos premis de disseny, el catàleg de la mateixa exposició en la categoria de millor llibre.

Actualment, la mostra retrospectiva de Renau s'exposa a Saragossa, després d'haver visitat València, Madrid, Sevilla i Las Palmas de Gran Canaria. Aquesta serà l'última de les exposicions estatals, ja que al juliol de l'any que ve s'exposarà a Mèxic. El 100% de les despeses d'itinerància són assumides per la SECC i les seus receptores.

Ibán Ramon

Naix a València en 1969. Després d'estudiar disseny en aquesta ciutat, es desplaça amb una beca a la Universitat de Portsmouth (Anglaterra), que el porta a realitzar pràctiques professionals al RSCG Conran Design de Londres. És dissenyador gràfic professional i membre de l'Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana des de 1994, any en què s'estableix en solitari fins que en 2001 crea Estudio Ibán Ramón. Des de l'any 2007 forma part del BEDA (Bureau of European Designers Association).

Ha rebut el premi Joves Creadors de València de 1997, ciutat que va representar en la Biennal de Joves Creadors d'Europa i el Mediterrani de Torí del mateix any.

Nominat als AEPD, premis de l'Associació Espanyola de Professionals del Disseny de 2003, finalista del premi Experimenta de 2003, nominat al premi Daniel Gil de Disseny Editorial de 2003 i finalista del premi de cartells editats Marc Martí de Barcelona de 2004 i 2005, premi Anuaria de 2005 al millor catàleg publicitari, i nominació al premi Anuaria de 2005 al millor cartell i la millor marca.

Ha rebut tres vegades consecutives el prestigiós Certificate of Typographic Excellence del Type Directors Club de Nova York, en 2006, 2007 i 2008. En 2008 ha rebut una selecció LAUS en l'apartat de disseny gràfic. Ibán Ramón ha sigut recentment nominat pel Ministeri d'Economia i Tecnologia de la República Feal Alemanya al Designpreis 2009, el premi de disseny més important del país germànic.

Data d'actualització: 28 d'Octubre de 2008