Estàs a: > > El politòleg Modesto Gayo analitza la relació entre cultura i classe social en un seminari a La Nau

Modesto Gayo.

El politòleg Modesto Gayo, acadèmic de l’Escola de Sociologia de la Universidad Diego Portales, va impartir, el passat 30 de gener, a La Nau el seminari ‘Cultura i classe a Xile: orígens, preguntes i descobriment’, en el marc de l’Escola de Pensament Lluís Vives.

La temàtica del seminari se centrà, com a gran part del treball de Gayo, en la diferenciació de classes i, més en concret, en la situació de Xile. Prenent com a punt de partida la perspectiva del sociòleg Pierre Bourdieu sobre la relació entre els col·lectius i la cultura segons el seu estatus social, Gayo pretén aplicar aquestes teories a Xile. A partir d’ací, Gayo desenvolupà el seminari plantejant una sèrie de preguntes sobre la societat xilena actual, observa les desigualtats de classe en l’actualitat en aspectes com ara la joventut, l’ocupació o la vida en la ciutat; però també estudiant amb deteniment les tendències del passat amb la finalitat d’establir una base i uns orígens.

Modesto Gayo és politòleg doctorat per la Universitat de Santiago de Compostel·la, a més de magíster de la Universitat de Manchester, a Anglaterra, per la mateixa especialitat, i acadèmic de l’Escola de Sociologia de la Universidad Diego Portales, a Xile. Les seues més de 30 publicacions, centrades en la seua majoria en el comportament polític de les classes mitjanes i en les pràctiques culturals, són reconegudes en múltiples revistes.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat obert, participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat a escala mundial i també per a la societat valenciana. L’Escola compta, a més, amb la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat, l’Ajuntament de València, les conselleries de Transparència i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Institut Alfons el Magnànim, l’Escola Europea d’Humanitats i Caixa Popular.

Data d'actualització: 3 de Febrer de 2017