Estàs a: > > El Patronat Sud-Nord convoca la tercera edició del Premi Manuel Castillo per a estudis i reportatges sobre la pau i la cooperació al desenvolupament

Convocatòria Premi Manuel Castillo 2011

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València convoca la tercera edició del Premi Manuel Castillo. Amb aquest guardó, l´entitat universitària, dedicada a impulsar la cooperació al desenvolupament, premiarà la millor monografia d´investigació i el millor treball periodístic publicats cada any sobre aquests temes, amb 4.000 i 2.500 euros, respectivament.

A més, mitjançant la creació d´aquest premi, el Patronat Sud-Nord ret homenatge a Manuel Castillo, professor i periodista republicà gràcies al llegat del qual la Universitat de València va po engegar el Patronat Sud-Nord.

El premi, que pretén estimular la recerca acadèmica i periodística en l´àmbit de la cooperació i el desenvolupament humà, i també difondre´n els resultats en la societat, preveu dues categories: millor monografia d´investigació, dotat amb 4.000 euros, i millor reportatge periodístic, amb 2.500 euros.

Els treballs publicats que es presenten a la convocatòria poden ser de caràcter teòric, experimental o aplicat, i han de tractar sobre qualsevol faceta del desenvolupament humà i la pau, segons els postulats del Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD) i la UNESCO.

En el cas de les monografies, hi poden concórrer tots aquells autors que pertanyen a qualsevol de les universitats valencianes. Pel que fa al reportatge periodístic, ha d´haver estat emès per algun dels mitjans de comunicació amb redacció i edició valencianes i/o emès per algun periodista valencià en mitjans de comunicació nacionals o internacionals. Els autors, els departaments, els instituts o les unitats docents universitaris i les associacions hi poden presentar candidatura fins al proper 10 de novembre.

Més informació sobre les bases del premi: http://www.fundaciouv.es/premimanuelcastillo/

Premi Manuel Castillo
Patronat Sud-Nord (FGUV)