Estàs a: > > El IVC+R i el Patronat Martínez Guerricabeitia conservaran i restauraran art contemporani

Moment de la intervenció

L'Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Generalitat Valenciana i el Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València han signat un conveni de col•laboració per a l'assistència tècnica i científica en matèria de conservació preventiva i restauració dels fons artístics de la col•lecció Martínez Guerricabeitia, una de les més importants sobre art contemporani del panorama espanyol que gestiona una universitat pública.

Aquesta col•lecció posseeix 190 obres úniques entre pintura, dibuixos i fotografies, a més de 293 exemplars d'obra gràfica (serigrafies, calcografies, litografies) realitzades per 207 autors, tant espanyols com estrangers. Aquests fons converteixen la Universitat de València en un dels centres acadèmics amb els fons d'art del segle XX més importants de l'estat.

El conveni de col•laboració estableix, entre altres temes, la participació dels tècnics del IVC+R, especialment de pintura contemporània, obra gràfica i el laboratori d'anàlisis químiques i físiques per tal de dur a terme tasques de conservació periòdica de la col•lecció, la restauració dels fons, així com el disseny i la supervisió de sistemes d'embalatge i emmagatzematge de les obres quan hagen d'eixir a exposicions temporals.

La Fundació General de la Universitat de València va crear l'any 1989 el Patronat Martínez Guerricabeitia amb la finalitat de fomentar i difondre l'activitat creativa en el camp de les arts plàstiques contemporànies i incrementar el patrimoni artístic de la Universitat de València.

La col•laboració entre l'Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals, i el Patronat Martínez Guerricabeitia ja es va posar de manifest en l'edició del llibre La conservació d'art contemporani. Casos d'estudi a partir de la Col•lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València, en el qual es recollien diverses actuacions dutes a terme en aquesta col•lecció.

València, 10 d'octubre de 2011

Data d'actualització: 1 de Desembre de 2011