Estàs a: > > L’acadèmic Albert Hauf participa, a La Nau, en els actes del 700 aniversari de la mort de Ramon Llull

Albert Hauf.

El professor de la Universitat de València Albert Hauf, considerat un dels màxims investigadors sobre els clàssics del segle d’or valencià, va participar el passat 16 de gener a La Nau amb una conferència titulada ‘Ramon Llull o les raons de la fe. Un projecte de diàleg intercultural’.

La conferència es va incloure coincidint amb la commemoració del 700 aniversari de la mort del teòleg, filòsof i literat mallorquí.

Hauf, que va intervindre en el marc de les activitats organitzades per l´Escola Europea de Pensament Lluís Vives, centrà l’atenció en el Llull que “cerca d’argumentar les raons de la pròpia fe a partir dels principis que els cristians comparteixen amb els jueus i els musulmans. El Llull que simpatitza amb els sufís, i que en principi propugnava una treva o cesse d’hostilitats ideològiques, propiciadora d’un diàleg racional”. La conferència va partir d’un tractament suficient d’obres fonamentals com la ‘Vida coetània’, el bellíssim ‘Breviculum’ i el sistemàtic comentari de textos rellevants, tractant de mostrar les paradoxes de la utopia lul·liana i allò que té de més original. “Si Asín Palacios parlava fa temps d’un ‘islam cristianitzat’, en el cas de Llull s’opera un interessant mimetisme de signe contrari, basat en l’observació, el coneixement directe i la curiosa adaptació d’elements característics de la cultura musulmana”, afirmà el veterà professor.

Albert Hauf (Ciutat de Mallorca, 1938) és doctor en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona (1976), catedràtic d’Estudis Hispànics per la Universitat de Gal·les i catedràtic de Filologia Catalana per la Universitat de València (1987), on ha exercit com a investigador principal dedicat a la recerca dels clàssics dels segle d’or valencià: Ausiàs March, Jaime Roig, sor Isabel de Villena o Francesc Eiximenis, entre uns altres.

El professor Hauf és autor de més de 200 treballs d’investigació i d’innombrables articles periodístics i de divulgació publicats al llarg de la seua extensa carrera docent. És també professor emèrit de la Universitat de Gal·les, membre de l’Acadèmia d’Història Eclesiàstica de la Facultat de Teologia de València, numerari de la Secció Historicoarqueològica de l’Institut d’Estudis Catalans, membre d’honor de l’Estudi General Lul·lià de Mallorca i corresponent de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona. Des del 2001 és acadèmic de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat obert, participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat a escala mundial i també per a la societat valenciana. L’Escola compta, a més, amb la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat, l’Ajuntament de València, les conselleries de Transparència, i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Institut Alfons el Magnànim, l’Escola Europea d’Humanitats i Caixa Popular.

Hashtag en Twitter: #ESPensamentVives

Data d'actualització: 23 de Gener de 2017