Estàs a: > > La Nau acomiada el 2016 amb Espido Freire i Fernando Marías en escena

La Nau acomiada el 2016 amb Espido Freire i Fernando Marías en escena

Espido Freire.

Els escriptors Espido Freire i Fernando Marías acomiadaren la programació de l’Aula de Teatre del 2016, el passat 22 de desembre. La Sala Matilde Salvador va concloure les funcions d’enguany amb aquests dos autors dedicats al teatre fantàstic a través de la companyia teatral Hijos de Mary Shelley.

Freire interpretà el seu text ‘Abril en Estambul’, i Fernando Marías ‘Esta noche moriré’, de Qy Bazo, dirigides per Vanessa Monfort, i a continuació es realitzà una trobada dels autors amb el públic sobre ‘La noche en Villa Diodati’.

Hijos de Mary Shelley és una companyia d’autors i intèrprets del teatre, la narrativa, la música o les arts audiovisuals i units per la seua fascinació cap al gènere fantàstic. El novel·lista, editor i ara productor Fernando Marías va iniciar aquest projecte inspirant-se en aquella nit de tempesta llegendària de 1816 en la qual un grup d’escriptors —Lord Byron, Percy Shelley i Mary Shelley— es van reunir i van jugar a idear històries de terror, precisament en Vila Diodati. El terror, el món fantàstic i gòtic són expressions de la solitud de l’ànima humana que van inspirar als autors de fa 200 anys i inspiren aquesta companyia.

D’aquella reunió va sorgir ‘Frankenstein o el modern Prometeo’, de Mary Shelley. Segles després, i sota la direcció de la també novel·lista i dramaturga Vanessa Montfort, aquest nou grup de creadors convertit en companyia ha decidit homenatjar-los, reunint-se per a posar paraula, música, carn i veu a noves històries, aquesta vegada sobre l’escenari. Així sorgeix la companyia teatral Hijos de Mary Shelley, la primera a Espanya dedicada al teatre fantàstic.

La companyia aposta per un teatre despullat d’efectisme i sustentat en l’emoció i en l’elecció acurada de les seues matèries primeres: text, música, interpretació, llum i so. El resultat d’una posada en comú en la qual actors, músics, autors, dissenyadors i direcció s’alien des del primer moment, encarregant textos especialment concebuts per a cada espectacle, treballant les obres en conjunt, tot amb l’objectiu de brindar-li un espai a la fantasia com a gènere teatral.

Data d'actualització: 23 de Desembre de 2016