Estàs a: > > El periodista i filòsof Josep Ramoneda participa, a La Nau, en l’Escola de Pensament Lluís Vives

Josep Ramoneda.

El periodista i filòsof Josep Ramoneda va oferir, el passat 15 de desembre, a La Nau, el seminari ´Els equipaments culturals avui´. L´activitat va estar organitzada en el marc de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives, juntament amb una conferència del mateix autor.

El periodista va oferir un seminari dirigit a les persones interessades en la gestió cultural. Sota el títol ‘Els equipaments culturals avui. La meua experiència de 20 anys al CCCB’, el seminari es realitzà a la Sala Gonzalo Montiel de l’edifici de La Nau.

El dia anterior, 14 de desembre, Ramoneda va impartir també a La Nau la conferència ‘La cultura en l’era de la incertesa. Què poden aportar les humanitats en l’era digital?’. La utilitat dels sabers humanístics en la cultura d’internet ofereix moltes possibilitats, però també reptes i desafiaments que poden amenaçar la seua pròpia supervivència.

Tant la conferència íntegra com el contingut del seminari es poden consultar en vídeo en el Canal Cultura de la Universitat, MediaUni

Josep Ramoneda (Cervera, 1949) és periodista i filòsof. Director de la revista ‘La Maleta de Portbou’ i de l’Escola Europea d’Humanitats de Barcelona, col·laborador habitual del diari ‘El País’ i de ‘Cadena Ser’ i del diari català ‘Ara’, dirigeix una col·lecció d’assaig en ‘Galaxia Gutenberg’.

És president d’Edicions 62. Va ser director del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) entre els anys 1989 i 2011, i president de l’Institut de la Recherche et de l’Innovation (IRI) de París (2009-2014). Director de l’Institut d’Humanitats de Barcelona (1986-1989) i professor de Filosofia contemporània a la Universitat Autònoma de Barcelona (1975-1990). Ha publicat nombrosos llibres, entre els quals destaquen ‘Apologia del present. Assaigs de fi de segle’ (Edicions 62, 1989), ‘Después de la pasión política’ (Taurus, 1999), ‘Del tiempo condensado. Globalización, inmigración, terrorismo, cultura’ (Debolsillo, 2003), ‘Contra la indiferencia. Apología de la Ilustración’ (Galaxia Gutenberg, 2010), ‘La izquierda necesaria’ (RBA Libros, 2012) i el llibre col·lectiu ‘Existential Utopia’ (Nova York, 2012). Ha rebut el premi Ciutat de Barcelona de Projecció Internacional (2012) i el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2013).

Què és l’Escola de Pensament Lluís Vives?
L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat obert, participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat a escala mundial i també per a la societat valenciana. L’Escola compta, a més, amb la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat, l’Ajuntament de València, Conselleria de Transparència i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Institut Alfons el Magnànim, l’Escola Europea d’Humanitats i Caixa Popular.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives treballarà tres línies fonamentals en la seua programació: conferències i presentacions de llibres, seminaris i un seminari permanent. Més informació i pròximes conferències: http://www.escoladepensamentlluisvives.com

Data d'actualització: 27 de Desembre de 2016