Estàs a: > > La Universitat de València presenta la programació cultural de la tardor

La Universitat de València presenta la programació cultural de la tardor

Antonio Bernad al seu estudi de Mèxic

La Nau recupera l’obra del pintor surrealista valencià Antonio Bernad

El vicerector de Cultura de la Universitat de València i vicepresident executiu de la Fundació General de la Universitat de València, Rafael Gil, ha presentat aquest matí a La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València, la programació cultural de la pròxima tardor. En moltes d'aquestes activitats culturals col·labora la Fundació, a través dels diversos programes i Patronats.

L'exposició Antonio Bernad. Humanitat, humor i surrealisme, una interessant mostra que recupera la figura d'un artista cabdal del surrealisme espanyol de l'exili americà, ha inaugurat aquesta temporada de tardor, en què l'edifici de La Nau continuarà com un referent cultural de la ciutat, amb la seua programació ininterrompuda i oberta sempre a la societat d'exposicions, debats, música i teatre.

Però abans d'avançar el que ens esperarà aquesta temporada i de referir-se a l'exposició de Bernad, Gil ha mostrat amb l'eloqüència de les xifres el creixement substancial de visites a La Nau. «Durant el curs que tot just ha acabat visitaren les exposicions de La Nau 146.231 persones, enfront de les 49.951 de l'any anterior. Hem triplicat el nombre de visites, és a dir, hem experimentat un increment de més del 192 %».

Segons que ha explicat el responsable acadèmic, l'èxit aconseguit és degut, en part, a l'exposició antològica sobre Renau, produïda per la Universitat de València i la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC), que a més a més ha esdevingut fins ara el primer projecte promogut per la Universitat de València que ha arribat a assolir una projecció internacional.

Així, al juliol de l'any que ve Renau: compromís i cultura (1907-1982) viatjarà a Mèxic després d'haver estat visitada per vora 150.000 persones a València, Madrid, Sevilla, Gran Canària i Saragossa, amb el 100 % de les despeses d'itinerància assumides per la SECC i les seues receptores.

Gil ha explicat que la programació expositiva de la Universitat de València continuarà fidel a les línees que l'han inspirada: «Recuperació i reconeixement d'artistes valencians que desenvoluparen la seua trajectòria a l'exili, com ara Antonio Bernad; projectes que denuncien situacions d'injustícia i pobresa amb la col·laboració d'ONG i moviments socials; difusió d'esdeveniments històrics i commemoratius destacats, com ara una interessant exposició sobre l'expulsió dels moriscos; defensa i divulgació del patrimoni cultural valencià, i difusió de treballs universitaris».

El vicerector, acompanyat del comissari de la mostra, Francisco Agramunt, i el fill del pintor, Antonio Bernad, ha manifestat sobre l'exposició d'Antonio Bernad que «la Universitat de València, en col·laboració amb l'ajuntament d'Elx, ha decidit amb aquesta exposició recuperar un dels grans artistes valencians de l'exili artístic, que mereix ser inclòs en la gran nòmina de surrealistes espanyols». La base de treball de Bernad és el dibuix i, per mostrar-ho, la Universitat de València ha fet una acurada selecció de 120 obres d'estil surrealista i amb evidents influències cubistes i del realisme poètic.

El comissari, Francisco Agramunt, ha afegit que aquesta exposició «suposa la culminació de l'esforç per recuperar i rehabilitar un dels grans artistes valencians de l'exili

Data d'actualització: 13 de Novembre de 2008