Estàs a: > > Visita el 12 de maig amb Alumni pels Camins de la seda valenciana

Visita el 12 de maig amb Alumni pels Camins de la seda valenciana

Camins de la Seda

El pròxim 12 de maig, Alumni UV, juntament amb Caminart, s’apunta a la ruta de la seda valenciana en una eixida que inclou la visita a la Llotja i al Col·legi de l’Art Major de la Seda. També seran parades obligatòries el Palau dels Tamarit, Velluters o la Casa Taller March.

L’eixida està prevista a les 10:30 hores, des de la plaça del Pilar, i té una duració aproximada de tres hores i mitja amb un descans. El preu per als membres del col·lectiu és de 10 euros. Es recomana arribar 10´ abans de l´inici de la ruta i portar calcer còmode.

La inscripció o reserva cal fer-la a través del correu electrònic a reservas@caminart.es o amb un missatge privat a la pàgina de Facebook de Caminart. Les persones inscrites hauran de presentar el carnet d’Alumni UV abans de l’eixida.

La història de València està molt relacionada amb la seda, des de les moreres per a la cria del cuc que produeix aquest llarg i fi fil als tallers artesanals per a la seua elaboració tèxtil, passant per la Llotja, el Palau Tamarit o el Col·legi de l´Art Major de la Seda, rehabilitat i convertit en Museu de la Seda.

A més d´aquests edificis emblemàtics vinculats a la seda, l´elaboració de la qual va ser des del segle XV al XVIII el principal motor econòmic, a la ciutat trobem nombroses referències i altres vestigis vinculats a la fabricació d´aquest teixit, des d´indumentària exposada en els museus o retrats els personatges representats dels quals apareixen vestint luxosos teixits de seda, fins a cases obrador relacionades amb l´activitat tèxtil i granges del cuc de seda conservats en algunes alqueries rehabilitades.

Aquest important llegat continua viu en els rics teixits dels vestits de fallera, símbol de les nostres tradicions, que no fa sinó remarcar la importància que va tindre la seda a València. Passat, present i futur s´uneixen gràcies a un element en comú: la seda.

Vine amb nosaltres i descobreix els secrets de la seda amb la nostra ruta Camins de la Seda

Al llarg de tota la ruta podràs compartir la teua experiència en Twitter i Facebook. També podràs pujar les teues fotos a Pinterest o Instagram amb el hashtag #CaminsSeda.

Data d'actualització: 7 de Maig de 2019
Publicat en: Agenda, Noticies, Agenda