Estàs a: > > La Universitat de València connecta amb el món laboral en l’XI Fòrum d’Ocupació

La Universitat de València connecta amb el món laboral en l’XI Fòrum d’Ocupació

XI Fòrum de la Universitat de València, a la Facultat de Dret.

Més de 70 empreses i institucions de 26 sectors econòmics diferents es van donar cita, del 22 al 24 de novembre, a la Universitat de València en l’onzena edició del seu Fòrum d’Ocupació. La Fira, que va arrancar a la Facultat de Dret, passà per Blasco Ibáñez i s´acomiadà a l´ETSE i a Farmàcia, al Campus de Burjassot-Paterna, amb la visita de centenars d´estudiants i titulats.

L’obertura de l’XI Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València va estar protagonitzada per la presència de més de 40 estands a la Facultat de Dret, de les àrees d’Economia, Ciències Jurídiques, Socials i Magisteri, i una afluència de centenars d’estudiants i titulats universitaris que van fer una primera presa de contacte amb empreses i institucions en busca d’un lloc de treball, pràctiques laborals o, fins i tot, assessorament per a muntar la seua pròpia empresa.

El Fòrum, que també va oferir mig centenar d’activitats paral·leles gratuïtes, va estar inaugurat per la vicerectora d’Estudis de Grau i Política Lingüística, Isabel Vázquez; el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu; les directores generals de Formació i Ocupació del Servef, Rocío Briones i Eva Hernández, respectivament; la regidora de Formació i Ocupació de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; i el director de l’OPAL, Vicent González Romá.

A més, hi hagué una nombrosa representació universitària per part de les facultats del Campus amb els degans de Dret, Maria Elena Olmos, i d’Economia, José Manuel Pastor, els quals van estar acompanyats per membres dels seus equips; professorat; i tècnics de l’OPAL.

Organitzat per l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), a través de la Fundació General de la Universitat de València, l’XI Fòrum d’Ocupació es configura com a un pont de comunicació entre les empreses i les institucions valencianes, i els titulats universitaris; un punt de trobada per a l’intercanvi d’informació cara a cara amb els responsables de la indústria, el comerç i els serveis de la Comunitat Valenciana, que serveix per a acostar els mons de l’empresa i de la universitat.

Amb la finalitat de cobrir l’oferta laboral de totes les titulacions de la Universitat de València, el Fòrum es va organitzar als tres campus. El dia 23, es traslladà al Campus de Blasco Ibáñez, on participà una vintena d’empreses i institucions entre les facultats de Psicologia i de Filologia, Traducció i Comunicació. Ací, l’encontre s’adreçà a estudiants i titulats de les àrees d’Educació, Socials, Salut, Filologia, Traducció i Comunicació. A aquest campus hi hagueren 16 activitats entre conferències, tallers pràctics i, com a novetat, un ‘Speed Cafè’.

Va destacar una taula redona sobre emprenedoria on van intervindre nous empresaris que relataren la seua experiència en els àmbits social, educatiu i sanitari. El debat va estar moderat per Uniempren, la plataforma de micromecenatge i autoocupació de la Universitat de València, a la Facultat de Psicologia.

Així mateix, el diari ‘Levante-EMV’ va dirigir una sessió per a futurs periodistes, a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, titulada ‘Comença la teua carrera al diari Levante-EMV’.

També se celebrà, per primera vegada en el Fòrum de la Universitat, un ‘Speed Cafè’. Els participants van prendre un cafè amb professionals d’empreses de comunicació, editorials, serveis lingüístics, agències de traducció, etcètera, els quals compartiren les seues experiències personals i ajudaren els candidats a trobar oportunitats professionals en el mercat laboral a través de la definició de perfils, el desenvolupament de competències i l’emprenedoria.

Enginyeries: una aposta ferma
L’XI Fòrum d’Ocupació s’acomiadà el dia 24 al Campus de Burjassot-Paterna. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) va acollir una trentena d’empreses i institucions i més d’una desena d’activitats, entre les quals tallers per a la cerca d’ocupació mitjançant les xarxes socials, com ara LinkedIn, i xarrades dirigides al sector tecnològic o d’assessorament per a accedir al Silicon Valley. El Fòrum també es desenvolupà a la Facultat de Farmàcia, especialitzat en les àrees de Ciències Bàsiques i de la Salut, amb una desena d’activitats sobre desenvolupament professional, gestió de recursos genètics i de recursos naturals, gestió ambiental o emprenedoria.

Entre les empreses i institucions participants s’hi van trobar, per exemple, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (SERVEF), la Diputació de València i l’Ajuntament de València, que van estar presents en tots tres campus; Agencias Santa Lucía, Broseta Abogados SPL, CBRE, el Col·legi d’Economistes de València, el Col·legi Oficial de Graduats Socials de València, Deloitte, l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València, Lidl Supermercados, S.A.U., Torrecid, S.A., Garrigues Abogados y Asesores Tributarios, i Nationale Nederlanden, al Campus dels Tarongers; i CLECE, CORITEL, Grupo Esmalglass-Ítaca, Power Electronics España, SOPRA, Marvell Hispania S.L. i Nationale Nederlanden, al Campus de Burjassot-Paterna.

El Fòrum es pot seguir de manera virtual a través de Twitter (@OPAL_valencia), Facebook (facebook.com/opaluv/) i el web www.uv.es/forodempleo

En finalitzar, a l’ETSE hi hagué el sorteig d’una tableta Samsung entre els estudiants i titulats de la Universitat de València que assistiren a les activitats organitzades al llarg dels tres dies.

Programa detallat

Data d'actualització: 28 de Novembre de 2016