Estàs a: > > La Fundació General de la Universitat de València firma un conveni amb la Fundación Cruzcampo

Carlos Mataiz, José Pedro Martínez i Francisco Tomás

Les obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia s´exposaran a la Fundación Cruzcampo de Sevilla

La Fundació General de la Universitat de València, a través del Patronat Martínez Guerricabeitia, i la Fundación Cruzcampo, del Grupo Heineken España, han firmat a aquest migdia un conveni de col·laboració a La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València, amb l'objectiu d'"afavorir el desenvolupament de les activitats que proposa el Patronat Martínez Guerricabeitia".

La col·laboració entre ambdues entitats farà possible també el préstec del fons de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València a la Fundación Cruzcampo. Així, hi ha prevista la realització d'exposicions a Sevilla, a la seu de la Fundación Cruzcampo, un edifici emblemàtic, exemple de l'arquitectura industrial andalusa, on l'entitat programa tot tipus d'actes per a la societat.

En la firma del conveni, subscrit pel rector de la Universitat de València, Francisco Tomás, en qualitat de president de la Fundació General de la Universitat de València (FGUV), i el director de relacions institucionals de l'arc mediterrani de Heineken España, Carlos Luis Mataix, han estat presents el vicerector de Cultura de la Universitat de València i vicepresident executiu de la FGUV, Rafael Gil; el director de la FGUV, Cristóbal Suria; la secretària general de la Universitat de València i secretària del Patronat de la FGUV, María Luisa Contri; la directora del Gabinet de Presidència i Relacions Institucionals de Heineken, María Soto Osborne; el patró del PMG i fill del col·leccionista, Jesús Martínez Guerricabeitia, José Pedro Martínez, i el director d'activitats del Patronat Martínez Guerricabeitia, Vicent Sanz.

Després de la firma del conveni, la Fundación Cruzcampo ha ofert un vi d'honor, al qual han acudit personalitats representatives del món acadèmic i empresarial.

La Fundación Cruzcampo, creada el 1995, desenvolupa una intensa labor de patrocini i mecenatge que comprèn aspectes culturals, artístics, formatius, mediambientals, humanitaris, esportius i d'interès ciutadà. El suport, a través d'aquest conveni, a les activitats programades pel Patronat Martínez Guerricabeitia, representa la continuïtat de la finalitat d'aquesta fundació.

El Patronat Martínez Guerricabeitia es va crear el 1989 per iniciativa de l'empresari Jesús Martínez Guerricabeitia i de la Fundació General de la Universitat de València per a fomentar i difondre l'activitat creativa en el camp de les arts plàstiques contemporànies i incrementar el patrimoni artístic de la Universitat de València.

La Col·lecció Martínez Guerricabeitia és un important fons d'art contemporani format per cent vint-i-nou obres úniques de quasi seixanta artistes (entre pintures, dibuixos i alguna fotografia) i dos-cents setanta exemplars d'obra gràfica (serigrafies, gravats i litografies) realitzades per cent quaranta autors, tant espanyols com estrangers. Es tracta d'una col·lecció de clara vocació social i posicionament polític, que es basa sobretot en el focus decisiu del realisme crític espanyol.

Entre les obres que la componen podem destacar les d'Anzo, Arroyo, Canogar, Equipo Crónica, Genovés, Villalba i Vostell.

Aquesta col·lecció fa de la Universitat de València un dels centres acadèmics amb un del fons d'art del segle XX més importants d'Espanya.

La col&

Data d'actualització: 23 d'Octubre de 2008