Estàs a: > > La Universitat gestiona un projecte d´educació ambiental al Perú

La Universitat gestiona un projecte d´educació ambiental al Perú

Instal·lacions mediambientals del Perú

La Universitat de València, mitjançant la Fundació General de la Universitat de la València, ha col·laborat a frenar la desforestació massiva i la creixent deterioració ambiental d'una zona a la selva amazònica, en concret a la conca de l'Alto Cumbaza, al Perú. El projecte, finançat per la Generalitat Valenciana i coordinat pel catedràtic de la Universitat de València, Javier García Gómez, va començar l'any 2008.

En aquests tres anys s'ha construït un centre d'educació ambiental, s'han millorat infraestructures i el més important: s'ha capacitat els seus habitants, a través de xerrades, cursos i tallers, en aspectes relacionats amb el medi ambient per tal de capgirar les pràctiques que estaven degenerant la zona. Gràcies a aquest projecte, el lloc s'ha orientat a l'activitat turística per a aprofitar els recursos i l'entorn de manera sostenible.

S'estima que a la microconca del riu Cumbaza, una de les zones més belles de l'amazònia peruana, hi viuen un total de 2.040 habitants. Els indicadors demogràfics i socioeconòmics mostren un escenari prou desesperançador: la taxa d'analfabetisme és del 21,5%, la desnutrició crònica afecta el 51,2% dels xiquets en edat escolar, la taxa de mortalitat infantil és de 58,5/1000 i l'índex de pobresa afecta el 28,4% de la població, uns indicadors que els situa en un nivell molt pobre.

El projecte «Centre d'educació i gestió ambiental per a la recuperació i el maneig sostenible dels recursos naturals a la microconca de l'Alto Cumbaza» va sorgir davant la necessitat de donar als pobladors una alternativa a l'explotació de la zona.

Data d'actualització: 20 de Setembre de 2011