Estàs a: > > Alumni UV torna a la Ruta de l’Aigua: Visita a Sot de Chera

Alumni UV torna a la Ruta de l’Aigua: Visita a Sot de Chera

El riu Reatillo al seu pas per Sot de Chera.

Els membres d’Alumni UV es desplacen a Sot de Chera per a fer una nova Ruta de l’Aigua de la mà del Club de Viatges Fil-per-Randa. Serà el 20 de novembre, i el termini d’inscripcions roman obert. El recorregut es realitzarà pel barranc del Reatillo, entre fonts naturals, molins de riu i el sinclinal.

Sot de Chera és una xicoteta població la fundació de la qual es remunta a l’època àrab. Hi destaca la talaia de vigilància del segle XI que presideix la vall i presenta una alqueria àrab fortificada, construïda a partir de la protecció brindada per la talaia. Tot allò és l’origen de la trama actual de carrerons del poble, així com del sistema de regadiu, encara en ús. Ambdues intervencions arquitectòniques conformen el nucli fonamental del municipi.

L’eixida està prevista a les 8 hores des de Nuevo Centro. En arribar, els visitants realitzaran un passeig rural a través de la bonica ruta pel barranc del Reatillo. A migdia es detindran per a dinar i, a continuació, reprendran la marxa per a conéixer el nucli urbà, la Torre i el seu entorn fortificat. Entre altres indrets, visitaran l’Església de Sant Sebastià, el sagrari atribuït a Joan de Joanes, l’Almàssera del Comte o la casa Palau.

El preu de l’activitat, que serà acompanyada per Carles Fores i Joan V. Candel, guies de Fil-per-Randa, és de 28 euros, i inclou tiquet i bus. El dinar és opcional i té un preu de 15 euros.

Cal inscriure-s’hi a través del web del club organitzador: www.fil-per-randa.com

Documents adjunts:
Data d'actualització: 10 de Novembre de 2016