Estàs a: > > Escena Eramus, una de les sis companyies seleccionades en el programa ´Las huellas de La Barraca´

Escena Eramus. El maravillos retablo de las maravillas europeas

L'espectacle presentat pel projecte teatral europeu Escena Erasmus de la Universitat de València ha estat un dels sis seleccionats pel programa ‘Las huellas de la Barraca', una iniciativa que la Sociedad Estatal Acción Cultural Española, sota la coordinació del Govern d'Espanya, impulsa de fa set anys per homenatjar La Barraca, el grup teatral universitari que fundà Feico García Lorca el 1932 i que va constituir una de les iniciatives formatives més importants que va dur a terme la II República.

Dilluns 4 de juliol es va presentar l'espectacle en una conferència de premsa al Centre Cultural La Nau, que va comptar amb la presència d'Antonio Ariño, vicerector de Cultura, Igualtat i Planificació de la Universitat de València, Olga Gil, vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Pep Sanchis, director de l'espectacle "El maravilloso retablo de las maravillas europeas", i els tres creadors d'Escena Erasmus: Anna Marí, Daniel Tormo i Josep Vicent Valero, de la companyia de teatre CRIT de València.

No és la primera vegada que Escena Erasmus ha estat seleccionada per a aquest certamen. Ja l'any passat també resultà elegida amb "Europa o la nave de los locos" en aquest festival de teatre itinerant.

No és l'únic reconeixement, però, amb què ha estat distingit Escena Erasmus de la Universitat de València. No fa encara un mes, els creadors d'aquest novedós projecte teatral recolliren el tercer Premi Europeu Carlemany de la Joventut 2011 en una cerimònia celebrada a Aquisgrà (Alemanya).

"El maravilloso retablo de las maravillas europeas" és l'espectacle que el projecte teatral Escena Erasmus portarà de gira en "Las huellas de la Barraca". L'obra, dirigida per Pep Sanchis i amb dramatúrgia d'Anna Marí i Daniel Tormo, es basa en textos de Miguel de Cervantes, i és un espectacle que parteix de l'entremès cervantí d'"El retablo de las maravillas", que inclou altres parts d'altres entremesos del mateix Cervantes i fragments del Quixot, i que es completa amb cançons tradicionals europees.

Un espectacle europeu, rítmic i divertit. L'estrena de l'espectacle va tenir lloc el 6 de juliol al Claustre del Centro Cultural La Nau de la Universitat de València, deprés de la qual va fer una gira per diferents punts de la geografia espanyola.

Data d'actualització: 5 de Setembre de 2011
Publicat en: Arts escèniques