Estàs a: > > Guillermo Palao, nou president executiu del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat

Guillermo Palao

És la primera vegada que qui assumeix aquest càrrec ocupa el càrrec de delegat de Rector per a la Cooperació

Guillermo Palao és el nou president executiu del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València. Palao substitueix en el càrrec a Joaquín Azagra, que ha ocupat aquesta responsabilitat durant els últims quatre anys. El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va agrair en l’últim Consell de Govern l’excel·lent gestió realitzada pel professor d’Anàlisi Econòmica de la Universitat al capdavant d’un organisme que realitza les seues tasques en l’àmbit de la cooperació universitària.

Cap destacar que Guillermo Palao ocupa el càrrec de delegat del Rector per a Cooperació de la Universitat de València, i és la primera vegada que qui assumeix aquest càrrec s’encarrega a més de la presidència executiva del Patronat Sud-Nord. D’aquesta forma, es facilita la coordinació i l’eficàcia de les activitats de cooperació desenvolupades des de la Universitat de València i la seua Fundació General. La presidència executiva duu aparellada la direcció de les Càtedres UNESCO i Mediterrània de la Universitat de València.

El Patronat Sud-Nord va ser creat en 1991 al sí de la Fundació General de la Universitat amb les rendes del llegat Manuel Castillo per a promoure tot tipus d’accions i activitats cooperatives i solidàries amb els països del Tercer Món. Aquest organisme coordina les accions de sensibilització, educació per al desenvolupament, informació i documentació en l’àmbit de la cooperació i la solidaritat.

Guillermo Palao és catedràtic de Dret internacional privat des de 2007. És doctor amb premi extraordinari per la Universitat de València (1994), i ha realitzat nombroses estades en universitats i centres d’investigació de prestigi (Roma, Hamburg, L’Haia, Harvard, Lausana...). Membre de diverses associacions científiques i de diversos consells editorials nacionals i estrangers, és acadèmic corresponent de l’Academia de Jusrisprudencia i Legislación de España.

Té reconeguts dos sexennis d'investigació i tres quinquennis de docència, i ha publicat cinc monografies com autor únic, una desena de llibres en col·laboració i prop d'un centenar de capítols de llibre i articles en revistes nacionals i internacionals. Les seues línies d'investigació se centren en el Dret del Comerç Internacional, la litigació internacional i la solució pacífica dels conflictes jurídics internacionals entre particulars, Dret laboral internacional i Dret privat europeu.

Data d'actualització: 29 de Juliol de 2011