Estàs a: > > Comença el Festival Serenates en el Claustre de la Universitat amb l´espectacle total de Peer Gynt

Peer Gynt

Divendres 24 regressa un any més -des de ja fa quasi 30- el festival Serenetes en el Claustre de la Universitat, organitzat per la Universitat de València i la seua Fundació General, amb la col.laboració de l'Institut Valencià de la Música i el Palau de la Música de València. Al llarg d'onze nits, vora 350 músics valencians pujaran a l'escenari de l'edifici històric de la Universitat de València en un festival que ha tingut un èxit rotund i que ofereix al públic la possibilitat de gaudir amb música composta i interpretada sobretot per músics valencians.

Tots els concerts d'aquest festival començaran a les 22.30 hores i l'entrada és gratuïta, amb invitació, que es podrà retirar una hora abans de l'inici de cada concert. Més informació sobre Serenates:

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València serà l'encarregada d'inaugurar aquest festival, amb un concert molt ambiciós, un espectacle total perquè conjumina la música, el teatre, l'animació i les noves tecnologies per presentar al públic Peer Gynt: música per a ombres i orquestra, amb música d'Edvard Grieg i text basat en l'obra teatral homònima de Henrik Ibsen.

"És tot un espectacle. Participen més de 20 actors, tota l'Orquestra, la soprano... i hem volgut acostar al públic un personatge fantasiós, Peer Gynt, tan conegut als països del Nord, com ací el Quixot", descriu Tono Berti, director d'escena, qui explica que una de les majors complexitats ha estat sintetitzar una obra de cinc actes en poc més d'una hora i quart.

La fantasia del drama de l'escriptor noruec, Henrik Ibsen, concebuda en el segle XIX, l'ha adaptada per a aquest espectacle la companyia Escena Zero, amb una innovadora posada en escena: a les obertures de la primera planta del claustre s'instal.laran cinc pantalles gegants des d'on es projectaran ombres xineses, humanes i animació de vídeo, mentre sona una selecció de la música que Edvard Grieg va compondre específicament per al drama d'Ibsen. L'obra d'Ibsen invita a reflexionar sobre allò que és cada persona, a través del viatge de la vida: Gynt recorrerà diversos països i continents, de la Noruega natal a Àfrica per tornar finalment al seu país d'origen.

Data d'actualització: 28 de Juny de 2011
Publicat en: Música, Principal