Estàs a: > > Presentat en La Nau el primer catàleg amb les obres recuperades del compositor Salvador Giner

Presentació catàleg Salvador Giner

Emmarcada dins dels actes que commemoren enguany el centenari de la mort de l'insigne compositor valencià Salvador Giner Vidal (1832-1911),  s'ha presentat el catàleg de les seues obres. Aquest treball és el resultat d'anys d'estudi i investigació i s'inclou dins del Projecte de recuperació i difusió del patrimoni musical de Salvador Giner ubicat en la Societat Coral El Micalet, iniciat en 2004.

És el punt culminant d'una col·laboració entre la Societat Coral El Micalet i la Universitat de València, a través del Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat, amb el suport econòmic de l'Ajuntament de València, que s'ha materialitzat també en l'enregistrament del CD Giner infreqüent, editat l'any 2009.

El catàleg es va presentar en una roda de premsa realitzada al Centre Cultural La Nau, que va comptar amb la participació del vicerector Cultura, Igualtat i Planificació de la Universitat de València, Antonio Ariño; el regidor de Festes i Cultura Popular de l'Ajuntament de València, Francisco Lledó; el president de la Societat Coral El Micalet, Tonetxo Pardiñas i els autors del llibre, Vicente Galbis, director de l'Aula de Música de la Universitat de València i Hilari García, director de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

Així, com afirmen Vicente Galbis i Hilari Garcia, autors del catàleg, aquest treball «és el primer intent de catalogació de l'obra de Salvador Giner, donada la inexistència fins ara d'una publicació que intentara reflectir la totalitat de la seua producció ja que, fins al moment, els llibres i articles dedicats a aquest compositor només inclouen llistats de les seues obres, sense aportar una bateria de dades significatives sobre cada peça». I és que no resulta complicat entendre la ingent tasca que significa l'anàlisi i l'ordenació sistemàtica d'un corpus que inclou més de quatre-centes obres de gèneres molt dispars, i més tenint en compte la dificultat afegida de la distància cronològica, amb tot el que això comporta a l'hora de fer llum a una producció la major part de la qual, per desgràcia, ha caigut en l'oblit.

En definitiva, aquest catàleg de segur que serveix per a obrir un procés d'anàlisi i estudi rigorós que té la voluntat de ser un punt de partida per a futurs treballs que l'amplien, el modifiquen i el milloren, consiant les sorpreses que sabem que poden oferir-nos encara molts dels nostres arxius.

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012