Estàs a: > > Escena Erasmus, tercer premi del certamen europeu Carlemany

Escena Erasmus, tercer premi del certamen europeu Carlemany

Escena Erasmus en la cerimònia

El projecte espanyol Escena Erasmus, presentat per l'Aula Escena Erasmus de la Universitat de València, ha guanyat el tercer Premi Europeu Carlemany de la Joventut 2011. Aquest reconeixement es concedeix a iniciatives impulsades per joves que fomenten el sentiment compartit d'identitat europea.

Joves de Regne Unit i Grècia han guanyat el primer i segon premi, respectivament. La cerimònia de lliurament es va celebrar aquesta setmana a Aquisgrà, Alemanya, amb la participació del president del Parlament Europeu, Jerzy Buzek, i del president de la Fundació Premi Carlemany, Michael Jansen.

Escena Erasmus és un projecte teatral pioner a Europa, amb seu en la Universitat de València, en el qual participen fonamentalment estudiants Erasmus.

Escena Erasmus naix amb l'objectiu de crear una xarxa d'universitats que establisquen un circuit teatral actiu que promoga l'intercanvi de les produccions teatrals realitzades en les diferents llengües de la Unió Europea. Es vol consolidar, així, com un espai productiu d'intercanvi cultural i lingüístic. Es va crear en 2009 per Anna Marí, Josep Vicent Valero i Daniel Tormo, antics alumnes de la Universitat de València, integrants del grup de teatre de la institució i membres de la Companyia d'Investigació i Innovació Teatral (CRIT), amb l'assessorament del catedràtic de la Universitat de València Antoni Tora.

En atorgar el premi, l'alcalde d'Aquisgrà, Marcel Philipp, va dir que la cultura "és allò que manté a Europa unida en el més profund del seu ésser. I la cultura està inextricablement vinculada a l'educació".

El Premi Carlemany, que compleix ja quatre edicions, està organitzat conjuntament pel parlament Europeu i la Fundació Premi Carlemany i s'atorga a projectes posats en marxa per joves d'entre 16 i 30 anys. L'objectiu és que els guanyadors servisquen de models per als joves que viuen a Europa, en oferir exemples pràctics d'europeus que viuen junts com una comunitat.

Els jurats nacionals formats per almenys dos diputats i un representant d'una organització juvenil han seleccionat un guanyador nacional de cadascun dels 27 Estats membres. A l'abril, el jurat europeu, format per tres diputats, el President del Parlament Europeu, Jerzy Buzek, i quatre representants de la Fundació del Premi Internacional Carlemany, va seleccionar als tres guanyadors finals dels 27 projectes. Els representants dels 27 projectes han estat convidats a la cerimònia de lliurament es va celebrar a Aquisgrà.

Data d'actualització: 6 de Juliol de 2011
Publicat en: Arts escèniques