Estàs a: > > La Universitat i la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants organitzen les XVII jornades de debat Immigració, Diversitat i Democràcia

Jornades Immigracio

Les jornades van comptar amb la presència de l´escritor i periodista Donato Ndongo

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València i la Mesa d´Entitats de Solidaritat amb els Immigrants van organitzar conjuntament entre el 24 i 26 de maig, les XVII de debat Immigració, Diversitat i Democràcia, al Col·legi Major Rector Peset.

El Patronat Sud-Nord de la Universitat de València i la Mesa d´Entitats de Solidaritat de Solidaritat amb els Immigrants coincideixen en objectius i realitzen aquestes jornades de sensibilització social des de fa més de tres lustres donant veu a professors, cooperants, intel·lectuals, agents socials o líassociatius i incitant al debat sobre els aspectes més vulnerables de la situació de les persones immigrants.

En aquesta edició, aquestes jornades que pretenen sensibilitzar socialment a través de les qüestions relacionades amb la immigració, van abordar la normativa de la Llei d´Estrangeria, l´existència i funcionament dels centres d´internament per als immigrants i els últims moviments socials viscuts a l´Àfrica.

Per abordar la situació dels últims moviments socials a Àfrica va participar l´escriptor i periodista Donato Ndongo, que és el més destacat d´entre els intel·lectuals equatoriana-guineans que aporten a la literatura en llengua espanyola les emocions i tradicions culturals africanes. És autor de diversos llibres, entre ells les novel·les "Las tinieblas de tu memoria negra" (1987),"El metro" i diversos assaigs, entre els quals destaquen "Historia y tragedia de Guinea Ecuatorial" (1977) i "España en Guinea" (1998), a més de relats i nombrosos treballs sobre temes històrics, culturals i polítics.

Ha estat director adjunt del Col·legi Major La nostra Senyora d´Àfrica de Madrid i del Centre Cultural Hispano-Guineano de Malabo, i director del Centre d´Estudis Africans a la Universitat de Múrcia. També va ser delegat de l´Agència EFE de l´Àfrica central durant huit anys. En l´actualitat, resideix a Espanya per raons polítiques, és professor visitant a la Universitat Missouri-Columbia (Estats Units) i com a professor i conferenciant ha recorregut Espanya, diversos països africans, Estats Units, Puerto Rico i Argentina.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 15 de Gener de 2014