Estàs a: > > La Universitat de València renova el seu compromís amb Capella de Ministrers

La Universitat de València renova el seu compromís amb Capella de Ministrers

Carles Magraner i Antonio Ariño en La Nau

Ambues parts realitzaran activitats didàctiques i culturals per la comunitat universitària i la societat
El vicerector de Cultura, Igualtat i Planificació de la Universitat de València, Antonio Ariño, i el director i fundador de Capella de Ministrers, Carles Magraner, ha signat a La Nau la renovació d'un conveni de col·laboració perquè la Universitat de València done suport a les activitats de recuperació, difusió i divulgació que realitza Capella de Ministrers.

Segons ha explicat Antonio Ariño, la tasca de recuperació empresa per Capella de Ministrers coincideix amb el principi estatutari de la Universitat de València que "és una institució difusora de cultura en el si de la societat, que facilita, estimula i acull les activitats intel·lectuals i crítiques en tots els camps de la cultura i del coneixement".

En aquet sentit, el conveni suposa la constatació d'aquest tarannà institucional, ja que Capella de Ministrers, amb 25 anys de presència en el panorama nacional i internacional, és un dels grups de referència en l'àmbit de la música vocal i instrumental del repertori musical espanyol anterior al segle XIX. A la intensa activitat concertística de la formació, cal afegir -com ha recordat Carles Magraner- "la tasca de recuperació i investigació musicològica impulsada des del començament per Capella de Ministrers".

A través d'aquest conveni, la Universitat de València col·labora i patrocina les activitats d'investigació i difusió del patrimoni realitzades per Capella de Ministrers, que oferirà un concert gratuït anual per a la Universitat de València, amb la possibilitat de celebrar-ne d'altres de caire extraordinari.

D'altra banda, Capella de Ministrers, dins la programació del Festival de Música Antiga, Història i Art, realitzarà un cicle d´activitats (conferències, tallers, exposicions...) de caràcter didàctic i destinat principalment a estudiants de la Universitat. Un conveni que, sense dubte, posa en relleu la importància que ambdues parts atorguen al patrimoni cultural valencià.

Data d'actualització: 13 de Juny de 2011