Estàs a: > > Una delegació de la Universitat de València viatja a Medellín per inaugurar una guaria

La delegació universitària visita un jardí infantil a Colombia

Aquest projecte, per a 1.200 escolars, s´inscriu en el Campus d´Excel·lència Internacional

La Universitat de València, mitjançant la seua Fundació General, col·labora en la construcció de quatre jardins d'infants a Colòmbia per a 1.200 nens. El primer d'aquests centres es va inaugurar el passat estiu i hui dia 7 de abril s'inaugurarà el segon a la ciutat de Medellín (Colòmbia). Aquest projecte forma part de la memòria de València, Campus d'Excel·lència Internacional.

Una delegació de la Universitat de València integrada per Guillermo Palao, delegat del rector per a Cooperació de la Universitat de València, Cristóbal Suria, gerent de la Fundació General de la Universitat de València, i Ramón Torcal, que és professor d'economia a la institució i responsable d'aquest projecte anomenat "Buen Comienzo Motiva", ha viatjat a Medellín per assistir a la inauguració del dit centre.

Finançat per la Generalitat Valenciana amb la participació de la Universitat de València, aquest projecte de construcció d'una xarxa municipal integrada per quatre escoles bressol pretén contribuir a crear ambients educatius i de desenvolupament integral per a la primera infància a fi que hi haja llocs apropiats i amb serveis adaptats en què desenvolupar propostes pedagògiques de qualitat.

La ciutat de Medellín té una població de 126.579 nens i nenes menors de 6 anys. El 80% de les infraestructures educatives en què són atesos no disposa dels requeriments mínims que estableix la llei pel que fa a la proporció de l'espai, les unitats sanitàries, les vies d'accés i les adequacions per a l'atenció d'aquests menors amb necessitats educatives especials. A Medellín es produeixen diàriament un centenar de naixements, dels quals el 73% pertanyent als sectors poblacionals vulnerables.

La creació dels edificis es va iniciar pel setembre de 2009 i es preveu que tots estiguen en marxa al llarg d'aquest any.

El projecte "Buen Comienzo Motiva" s'emmarca dins les activitats de col·laboració entre les entitats de la xarxa Motiva, un grup d'universitats llatinoamericanes, impulsada per la Universitat de València fa més d'una dècada, per treballar pel foment de la cultura emprenedora com a mecanisme de desenvolupament social. Aquesta xarxa, la presideix el professor Ramón Torcal.

(Veure reportatge sobre la notícia en TELEMEDELLIN)

Data d'actualització: 23 de Maig de 2011