Estàs a: > > Antoni Ariño assumeix el Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Planificació

Antoni Ariño assumeix el Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Planificació

Antonio Ariño

Antoni Ariño, catedràtic de Sociologia de la Universitat de València, ha assumit aquest matí el nou Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Planificació. En el transcurs d'un acte senzill celebrat al Paranimf de l'edifici històric de La Nau, Ariño ha explicat que la Cultura ha de connectar la comunitat universitària amb les idees més vives del seu temps, ha de projectar el coneixement cap a la societat, i s'ha de convertir en l'eix cultural de la societat.

Per la seua banda, el rector Esteban Morcillo ha qualificat la Cultura com una de les missions més destacades de la Universitat, que atorga a la institució "un important valor afegit" perquè possibilita la seua connexió amb la societat. Esteban Morcillo ha mostrat el seu "reconeixement i agraïment" al treball realitzat per l'anterior vicerector de Cultura, Josep Lluís Sirera, qui ha renunciat al càrrec, i qui ha deixat, en paraules del rector, "la seua empremta i la seua personalitat" en la programació cultural de la Universitat.

Antoni Ariño ha estat fins ara vicerector de Planificació i Igualtat. Sense abandonar aquestes responsabilitats, en la nova etapa gestionarà també l'àrea de Cultura. El nou vicerector de Cultura ha recordat que la Universitat de València està incardinada culturalment amb el País Valencià, i especialment amb la seua llengua, una tradició que es mantindrà. També ha parlat de posar en valor el patrimoni artístic d'una institució amb cinc segles d'història. Per a Ariño és molt important el treball en equip, i ha promés escoltar tots i cadascú dels membres de l'àrea de Cultura per a conéixer les seues inquietuds. També el rector Esteban Morcillo ha valorat el treball de les persones que treballen en Cultura i en el Fundació General de la Universitat.

Antoni Ariño (Allepuz, Teruel, 1953) forma part del Consell de Direcció de la Universitat de València amb el rector Esteban Morcillo, i també va ser vicerector en l'etapa del rector Francisco Tomás. Va ser vicepresident de la Feació Espanyola de Sociologia i fundador de la revista ‘Arxius de Ciències Socials', i és membre del Consell Assessor de la ‘Revista Internacional de Sociologia' i de la ‘Revista Espanyola de Sociologia'.

Les seues principals línies d'investigació se situen en els àmbits de la sociologia de la cultura, les polítiques de benestar social i el Tercer Sector.

Data d'actualització: 25 de Març de 2011