Estàs a: > > Oberta la matrícula per al curs de preparació del Centre de Documentació Europea per a les oposicions a la UE

Imatge del VII Curs Oposicions a la UE del Centre de Documentació Europea.

El Centre de Documentació Europea, inscrit a la Fundació General de la Universitat de València, ha organitzat la setena edició del curs de preparació per a les oposicions a la Unió Europea, que es desenvoluparà els dissabtes 5, 12, 16 i 26 de novembre, de 9 a 14 hores, a l’Aula de Formació de la Biblioteca de Ciències Socials Gregori Maians (Campus dels Tarongers).

També hi haurà una sessió individualitzada dissabte 17 de desembre, en el mateix horari, amb la qual es completarà la formació. En aquesta sessió es lliurarà l’informe personalitzat sobre el rendiment del participant en el curs i els resultats de les diferents proves i simulacres. Així mateix, rebrà assessorament sobre els elements i les competències que ha d’estimular, millorar i/o integrar per a tindre èxit en els processos de selecció de la Unió Europea.

El curs té un enfocament pràctic i integral amb exercicis, tallers introductoris, dinàmiques de grup, materials audiovisuals i una contínua interacció i participació dels assistents. En finalitzar-lo, l’estudiant podrà accedir de forma gratuïta a un servei de seguiment consistent en la participació en reunions mensuals presencials amb estudiants d’anteriors edicions i en diferents recursos web on mantindre’s informat de les diferents convocatòries i materials.

Aquesta formació, de 25 hores de durada, té com a objectiu donar a conèixer els diferents processos de selecció existents al si de les institucions i de les agències de la Unió Europea, i capacitar els assistents amb les eines i els materials necessaris per a una òptima preparació. És una acció formativa especialment adreçada a llicenciats, graduats o estudiants d’últim any que tinguen intenció de presentar-se a les convocatòries de procés de selecció de les diverses institucions comunitàries.

Dirigeix i imparteix el curs el professor José Díaz Lafuente, autor del llibre ‘Montblanc, recursos educatius sobre la Unió Europea’. Díaz Lafuente és doctor en Dret per la Universitat de València, màster del Col·legi d’Europa en Relacions Internacionals i Estudis Diplomàtics de la Unió Europea, i màster en Dret de la Unió Europea per la UNED.

A més de tècnic responsable de l’assessorament de projectes europeus a la Fundació General de la Universitat de València, José Díaz Lafuente és professor de Dret i Institucions de la Unió Europea a la Universitat Jaume I, i compta amb experiència com a docent a diverses universitats, com a assessor polític al Parlament Europeu i com a cooperant a l’Índia, Senegal, Etiòpia i Argentina.

+Info i matrícula

Data d'actualització: 13 d'Octubre de 2016