Estàs a: > > Escena Erasmus, seleccionada en el projecte ´Les empremtes de la Barraca´

Escena Erasmus, seleccionada en el projecte ´Les empremtes de la Barraca´

Escena Erasmus

L'espectacle que presenta el Projecte Teatral Europeu Escena Erasmus, de la Universitat de València, ha estat un dels sis seleccionats pel programa Les empremtes de la Barraca, una iniciativa que la Societat Estatal d'Acció Cultural, amb la coordinació del Ministeri de Cultura, impulsa des de fa sis anys per homenatjar La Barraca, el grup teatral universitari que va fundar Feico García Lorca el 1932 i que va constituir una de les iniciatives formatives més importants que va dur a terme la II República.

Quatre aules de teatre espanyoles (Escena Erasmus n'és l'única de valenciana), una xilena i una colombiana han guanyat aquest concurs de projectes escènics. Aquestes sis companyies de teatre universitari faran més d'un centenar de representacions durant el pròxim mes de juliol per tota la geografia espanyola.

El tema central d'aquesta sisena edició és La Barraca a la Universitat, ja que enguany es vol rememorar l'estrena, el 1932, de La vida es sueño, de Calón de la Barca, al Claustre de Sant Bernardo, de Madrid, representada per Feico García Lorca i els seus actors.

Cal destacar que Escena Erasmus, una idea de la companyia teatral CRIT, que va sorgir d'una iniciativa d'antics integrants del grup de teatre de la Universitat de València per a acostar el teatre als estudiants erasmus i crear un circuit teatral europeu i universitari, ha guanyat aquest certamen per segon any consecutiu.

L'any passat van ser seleccionats amb Europa o la nau dels bojos, que va permetre a aquest grup, compost per una vintena d'actors de tota Europa, recórrer trenta localitats que van ser aturades seculars dels pelegrins, ja que l'edició passada va estar dedicada al Jacobeu.

Aquest curs, Escena Erasmus interpretarà El meravellós retaule de les meravelles europees, per a la qual cosa han partir del singular entremès cervantí i hi ha inclòs en l'estructura diversos textos i cançons que seran interpretats per la companyia d'estudiants erasmus amb gran dosis d'humor. Per a realitzar el muntatge tindran la col·laboració de diversos professionals de l'escena valenciana.

Data d'actualització: 10 de Març de 2011
Publicat en: Arts escèniques