Amics i Antics Alumnes

Amics i Antics Alumnes

El programa dAmics i Antics Alumnes té com a objectiu fonamental fer present la Universitat de València a la ciutat, fora de les aules i dels laboratoris, dirigint-se a totes aquelles persones que volen continuar formant part de la Universitat de València, tant als qui han estudiat a la nostra Universitat, com als qui volen tindre un vincle amb la institució. Els membres del col·lectiu es beneficien d’un tracte preferent amb descomptes en una gran varietat de serveis i reben tota la informació sobre l’oferta cultural i d´activitats diverses que ofereix la institució.

Amics i Antics Alumnes són benvinguts tots els ciutadans sense distinció de grau ni procedència acadèmica. El projecte d’Amics proporciona facilitats informatives, econòmiques i d’accés als recursos de la Universitat de València.

Avantatges com ara l’accés a totes les biblioteques de la Universitat i preus especials en les activitats esportives, La Nau dels Xiquets i les Xiquets o els cursos de la Fundació General de la Universitat de València són algunes de les opcions que ofereix el carnet d’Amics. D’altra banda, es pot accedir a descomptes en hotels, assegurances, turisme rural o llibreries, de les entitats que col·laboren amb aquesta iniciativa de la institució.

A més a més, mensualment es desenvolupen tot un seguit d’activitats, conferències, cursos o excursions, per a totes les edats i tota la família que volen servir de nexe per a enfortir les relacions entre tots els qui formen part d’aquest projecte.

El nombre de membres a 31 de desembre de 2013 és de 1.723.

La major part de membres del col·lectiu té una edat entorn dels 50 anys i, quant al sexe, el nombre de dones supera al dels homes, encara que s’ha observat un increment d’aquests últims en relació amb els anys anteriors.

 Evolució dels membres-Evolució dels membres        Classificació per edats i sexes-Classificació per edats i sexes

Activitats

Excursions
Pel que fa a les excursions, s´ha seguit col·laborant amb l’agència Club de Viatges Fil-per-Randa oferint tot el seu programa i es fomentà la inscripció per la web.

Els temes escollits per al 2013 han estat:

- Visites de mig dia a la ciutat de València que s´acosten a la història, l´art, la cultura i les tradicions.
- Rutes dels pobles (excursions de dia sencer per pobles, rius i muntanyes de les comarques valencianes).
- La figura i el món de Vicent Andrés Estellés, amb motiu del vinté aniversari de la seua mort.
- Richard Wagner i Giuseppe Verdi, amb motiu del segon centenari dels seus naixements.

En les excursions de dia sencer s´ha mantingut la subvenció a les cinc primeres persones que s´hi inscriuen per tal d´incentivar la participació i donar un valor afegit als membres del col·lectiu. Aquesta reducció, d´entre 5 i 10 euros, va permetre un xicotet increment del volum de participació. En el primer semestre de l´any es varen subvencionar les activitats de menys cost econòmic, que són les més demandades. En el segon semestre, amb l´objectiu d´incrementar la participació en les activitats amb cost més elevat, es va canviar la subvenció a aquestes.

Amb aquesta acció es va aconseguir, a més, redirigir la quantitat destinada a subvencions a un altre tipus d´activitats que el col·lectiu volia començar a oferir als membres al final d’any.

Una programació constant amb el suport de les ajudes econòmiques s´ha vist reflectida en un creixement progressiu de la participació tal i com es pot veure en la gràfica que es mostra a continuació.

Captació i fidelització
Dues de les principals accions per a la captació de nous membres ha estat la incorporació de dos nous tipus de quota:

- La quota reduïda, de 32 euros, per a persones amb discapacitat, persones en l’atur i majors de 65 anys, que es va posar en marxa al febrer.
- La quota gratuïta per a recents titulats de la Universitat de València, que es va posar en marxa al juny.

La difusió d’aquestes dues noves quotes va seguir els canals habituals del col·lectiu.

Les altres iniciatives ja consolidades en el col·lectiu per a la captació de nous membres va ser la difusió de fullets informatius en diferents espais de la Universitat (biblioteques, La Nau, Rectorat, SPL, OPAL, Jardí Botànic, etcètera) i en els actes de graduació de les diferents facultats. Aquesta última iniciativa es va abandonar a partir de setembre atesa la baixa repercussió.

El fullet del col·lectiu es va reeditar amb els nous canvis i s’hi van incorporar les diferents quotes, la nova imatge del carnet, un codi QR, etcètera.

També es va assistir una altra vegada al Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia al maig, i al Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València, organitzat per l’OPAL al novembre.

D’altra banda, dins del treball de fidelització dels membres del col·lectiu s’han dut a terme diferents accions, entre les quals destaquen les següents:

- Autonomia en l’activació d’un compte de correu dins del domini de la Universitat. Aquesta acció era una proposta sol·licitada a la Universitat en diverses ocasions amb l’objectiu d’agilitzar l’obtenció d’una adreça electrònica per a facilitar a l’usuari l’accés als recursos electrònics de la Universitat. El compte de correu queda activat en el procés de sol·licitud del carnet d’Amics.

- Validació del compte de correu que faciliten els nous membres en el moment de la inscripció. L’objectiu d’aquesta iniciativa es aconseguir una correcta comunicació amb el col·lectiu tant pel que fa a les activitats lúdiques que organitza com per a la informació sobre el funcionament intern.

- Servei d’atenció personalitzada. Amics i Antics Alumnes posa a disposició de les seues sòcies i els seus socis un servei d’atenció personalitzada mitjançant el qual dóna cobertura a totes les necessitats del membres: dubtes, preguntes i tot tipus de consultes al voltant del funcionament del col·lectiu: inscripció, carnet, quotes, serveis oferits per la Universitat i pel mateix col·lectiu, activitats i excursions, àrea privada d’Amics, dades de socies i sòcies, baixes... L’anàlisi de les consultes diàries trasllada que la majoria arriben mitjançant el correu electrònic i el telèfon, i que els principals dubtes es refereixen, seguint aquest ordre, a la inscripció, el carnet, les quotes, els serveis de la Universitat i les activitats.
Difusió
Com a conseqüència del disseny d’una estratègia de comunicació d’Amics es va aconseguir una major i adequada difusió de la informació, i tenint en compte canals i continguts la tasca es va distribuir entre la periodista de la Fundació General de la Universitat de València i la persona que gestiona actualment el col·lectiu.

Aquesta estratègia de comunicació ha consistit, fonamentalment, en:
a) Actualització periòdica dels continguts del web (www.uv.es/amics).
b) Increment de l’eficàcia del butlletí d’Amics: en el segon semestre, el butlletí setmanal ha passat a ser quinzenal i s’han augmentat lleugerament els butlletins extraordinaris.
c) Creació d’un servei de pregoner.
d) Dinamització de les xarxes socials: Facebook i Twitter.
e) Promoció de la relació amb els mitjans de comunicació.
f) Publicació d’informacions en el web de la Federación de Asociaciones de Antiguos Alumnos y Amigos de las Universidades Españolas (http://faaaa.universia.es).

Els canals de difusió utilitzats han sigut: pàgina web, butlletins electrònics, xarxes socials, notes de premsa, pregoner, intervencions en mitjans de comunicació i web Alumni España. Pel que fa a la gestió de continguts, la informació que van rebre els membres va recollir: la carta mensual; les activitats de Fil-per-Randa; exposicions, música i teatre a la Universitat; el Club de Lectura d’Amics; el projecte UniEmpren; graduacions; els cursos de la Fundació General de la Universitat de València; informació comercial sobre les empreses que tenien convenis signats amb el col·lectiu; i altres.

Els resultats de l’estratègia es van reflectir en les nombroses consultes que van arribar a les oficines del col·lectiu de persones que no formaven part d’Amics i que mostraven interés en les activitats que organitzàvem així com en la difusió als mitjans externs que se’n van fer ressò: Levante-EMV, Las Provincias, Asociación Española de Fundaciones (AEF), elperiodic.com i Radio Valencia de la Cadena Ser.

A la Universitat, les activitats d’Amics aparegueren a Ràdio Universitat (http://mediauni.uv.es/radio), a l’abril, en un espai en què es va parlar del col·lectiu i es van entrevistar alguns dels seus membres. També el periòdic digital universitari InfoUniversitat (http://infouni.blogs.uv.es) va destacar a l’octubre l’inici de la primera sessió del Club de Lectura.

Quant als enviaments postals, es van seguir reduint al llarg de l’any, i es va enviar únicament la revista Mètode als membres que l’havien sol·licitat.

ALUMNI ESPAÑA
La XVII Trobada d’Associacions d’Antics Alumnes i Amics de les Universitats Espanyoles (Alumni España) va tindre lloc a la Universitat de Múrcia els dies 14, 15 i 16 de juny. El tema escollit va ser l’emprenedoria i la captació de fons. El col·lectiu es va presentar conjuntament amb UniEmpren per al Premi Alumni 2013.

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar