Estàs a: > ´Quaderns de la Mediterrània´ es presenta a La Nau amb la mirada posada en la identitat col·lectiva

Portada ´Quaderns de la Mediterrànea´ nº 26

El Centre Cultural La Nau acollirà demà dimecres, dia 24, la presentació del número 26 de la revista ‘Quaderns de la Mediterrània’ a partir de les 19 hores. En el marc d’aquesta presentació la Fundació General també celebrarà la reunió del Consell Consultiu de la Xarxa Espanyola Fundació Anna Lindh (FAL).

Sota el títol ‘Imaginar el Mediterrani’ al seu darrer número ‘Quaderns de la Mediterrànea’ reflexiona sobre la possibilitat de construir una identitat col·lectiva entre tots els països i les cultures que envolten el mar Mediterrani. Sociòlegs, antropòlegs, politòlegs i teòrics de l´art i de la imatge es donen cita en aquestes pàgines amb l´objectiu d´analitzar i desenvolupar noves narratives que mostrin el context sociocultural divers i, de vegades contradictori, de la Mediterrània.

A més, aquest número inclou una selecció dels articles presentats al Congrés Internacional que amb el mateix nom va organitzar l´IVAM el setembre del 2017.

A la presentació hi intervindran el vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, Joaquín Aldás-Manzano, com a moderador; el director gerent de l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), Josep Ferré; el director de l’IVAM, José Miguel García Cortés; la directora de la revista, Mª Àngeles Roque, i Maite Ibáñez com a representant de la Fundació ACM Asamblea de Ciudadanos y Ciudadanas del Mediterráneo.

IEMed

L’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), fundat el 1989, és una entitat de caràcter consorciat integrada per la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, i l’Ajuntament de Barcelona, amb una clara vocació de ‘think tank’ especialitzada en les relacions mediterrànies a partir d’un enfocament multidisciplinari i del treball en xarxa. L’IEMed produeix una extensa llista de publicacions, entre elles, la revista ‘Quaderns de la Mediterrània’, amb la finalitat de reflexionar sobre el diàleg intercultural i la realitat antropològica de les societats mediterrànies.

Xarxa Fundació Anna Lindh

La Fundació Anna Lind (FAL) és una entitat intergovernamental en què participen els països de la Unió per la Mediterrània (UpM), la Unió Europea i la Lliga dels Estats Àrabs, amb seu a Alexandria (Egipte). Treballa com "xarxa de xarxes" i està integrada per 42 xarxes nacionals de l´espai euromediterrani amb més de 4.000 organitzacions de la societat civil.

La Xarxa Espanyola de la FAL, a la qual pertany la Fundació General de la Universitat de València des de l’any 2014, desenvolupa la seua activitat en diversos camps com ara la cooperació al desenvolupament, el diàleg intercultural, la igualtat de gènere, joventut, educació, immigració, medi ambient i mitjans de comunicació. L’IEMed és el coordinador de la xarxa.

Enllaç als continguts de la revista:

Data d'actualització: 23 d'Octubre de 2018