Estàs a: > Els mites i les creences d´una ciutat també formen part de la seua història. Vine a conéixer els de València!

Torres de Serrans

Dins del cicle ‘València, per dins i per fora’, el col·lectiu Alumni participa d´aquesta activitat de Fil-per-Randa organitzada per al dissabte 10 de novembre. El preu de l´activitat es de 15 euros i inclou el guia i l´esmorzar.

El mite és un relat fundacional dels orígens, i de no poques creences. Us proposem recórrer indrets de la ciutat de València atenent a relats mítics, de préstec o autòctons, per posar en relació paraules del passat i espais del present. Històries de déus antics o teòricament actuals, de ficcions que semblen veritat. La llegenda, el poema, l’hagiografia i també les belles arts ens acompanyaran en una passejada lleugera i evocadora però amb ulls de curiositat nova.

La concentració serà a les 09:45 h a la plaça dels Furs (Torres dels Serrans).Tractarem de referir relats mitològics (pagans, cristians, il•lustrats), demanera lleugera i simpàtica a partir de determinats espais de la ciutat,arquitectures o imatges. Mítica de la ciutat emmurallada antiga, la delviatge miraculós de Crist, el mite de l’aigua, essencial en la fundacióde la Valentia romana, la mitologia de divinitats femenines a les quals substitueix la verge del cristianisme, amb la “poètica” contradicció de verge i mare, o les croades: mite i història.

Ens acompanyarà Josep Belda, història de l’art.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 5 de Novembre de 2018