Estàs a: > Alumni UV visita la muralla de Balansiya, l’Al-Àndalus al cor de València

Alumni UV visita la muralla de Balansiya, l’Al-Àndalus al cor de València

La Torre de lÀngel de la muralla àrab de València.

La darrera eixida d’Alumni UV en setembre estarà dedicada a l’Al-Àndalus que roman des del segle XI al cor de la ciutat de València. El col·lectiu de la Universitat coneixerà de primera mà la muralla de Balansiya, a través de la iniciativa organitzada pel Club de Viatges Fil per Randa el pròxim dia 30. La inscripció s’obrirà al públic el dia 25 mitjançant el web www.fil-per-randa.com

Amb la caiguda del Califat de Còrdova, València es va convertir en capital d’un regne taifa. Llavors començà un nou període de la història de la ciutat provocat per l’augment de la població i els atacs de berebers africans. València s’amplià i es construí una nova muralla. El principal rei de la història de la taifa valenciana, Abd al-Aziz ibn Abi Amir, nét del gran al-Mansur, va escometre aquesta obra (1021-1061), monumental per a l’època.

L’eixida arrancarà a les Torres dels Serrans, a les 9:30 hores. Es realitzarà una tranquil·la passejada per l’antic perímetre de la muralla àrab per tal de localitzar l’emplaçament de les seues set portes i identificar moltes de les restes que perduren malgrat el seu deteriorament.

Guiarà l’excursió l’historiador Joan Grifoll.

El preu és de 15 euros amb esmorzar inclòs. Aquest preu no inclou els tiquets d’entrada en cas que s’hagen d’abonar en el lloc. Cal portar el carnet Alumni UV.

Més informació i inscripcions

Documents adjunts: