Practiques professionals amb xiquets amb desordres sensorials en Atenció Primerenca

Inscripció terminada
Informació del curs
Duració10 hores
Dies Dimarts 28 de Novembre de 15.00 a 20.00h, Dimarts 12 de Decembre de 15.00 a 20.00h
HorariDimarts de 15-20h
Data d'inici28/11/2017
Data fi12/12/2017
Inici inscripció 30/10/2017
Fi inscripció 22/11/2017
LlocFGUV Carrer d´Amadeu de Savoia, 4, 46010 València
Total places18
Numero mínim d´alumnes16
Descripció
Practiques professionals amb xiquets amb desordres sensorials en Atenció PrimerencaAlguns xiquets presenten desordres sensorials que els impedixen percebre els estímuls que li rodegen tal com són, sentint-los de forma exagerada o massa subtil. Este desajust fa que tinguen conductes inapropiades d´evitació o de busca o dificultats per a mantindre l´atenció. Estos desordes solen dificultar l´aprenentatge i la realització d´activitats quotidianes. Aprendre com funcionen els sentits i de quina manera poden estar alterats ens ajudarà a entendre´ls més, a adaptar-nos a les seues necessitats i a proporcionar-los estratègies que els permeten sentir-se millor i funcionar d´una manera més eficaç en el dia a dia
Impartit per
  • Aurora Carbonell García, Terapeuta Ocupacional
Taxes de matrícula
  • 60 € - Públic General
Requisits
El curs pretén ser principalment pràctic i per això va dirigit a professionals que treballen en l´àmbit de l´Atenció Primerenca: mestres, logopedes, psicòlegs, pedagogs, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals..
Objectius
-Conéixer els sentits i el seu funcionament correcte a fi de poder identificar els desordres sensorials.
-Identificar conductes que són fruit de desordres sensorials.
-Aprendre a canalitzar els desordres sensorials i reeducar-los si és possible.
- Conéixer els motius pel qual els xiquets són massa moguts o al contrari, els falta motivació per explorar l´entorn.
- Comprendre perquè el desenvolupament motor i cognitiu estan relacionats amb els desordres sensorials.
- Conéixer els materials i el seu ús per a la correcta pràctica professional
Programa
1. Com funcionen els sentits?
2. Que són els desordres sensorials?
3. Conductes associades a desordres.
4. Diferències entre autoestimulació i autoregulació.
5. Relació dels desordres sensorials amb les dificultats per a aprendre.
6. Com afecten els desordres sensorials en les activitats del dia a dia?
7. Materials i Jocs recomanables.
8. Casos clínics.