Estàs a: >

Formaciˇ

Des del CUDAP es desenvolupen diferents accions de formació. En aquesta secció podràs veure alguns dels últims cursos que s’han realitzat. Si estàs interessat en algun tipus de formació posa’t en contacte amb nosaltres en el correu electrònic: administracion.cudap@fundacio.es

CURSOS:

TALLER GRATUÏT: acostament naturalista a l’adquisició de llenguatge amb un SAAC (Sistema Augmentatiu i Alternatiu de Comunicació).

En el dia a dia ens comuniquem per molts motius, tal vegada per triar què menjar, per a rebutjar una oferta que no ens interessa, canviar el tema de la conversa, contar una anècdota d’alguna cosa que ens va passar el cap de setmana o per a reparar la conversa quan no entenem alguna cosa. En canvi, quan parlem de comunicació augmentativa i alternativa ens centrem quasi exclusivament en peticions ("Jo vull") o en panells d’elecció per prendre decisions senzilles.

Per què és tan estrany trobar exemples d’usuaris de SAACs que manegen més funcions del llenguatge que peticions senzilles? Potser és, com molts opinen, que no tenen el "nivell" per a adquirir més llenguatge, o és causa de la nostra instrucció i de les eines de comunicació que els oferim?

En els últims 10 anys hi ha hagut una autèntica revolució en *CAA en països de parla anglesa, tant en els SAACs mateixos com en els mètodes d’instrucció.

En l’àmbit dels SAACs, l’adopció de Paraules Essencials (Core Words en les investigacions originals en anglès) ha produït sistemes molt més flexibles i eficients, capaços d’oferir accés a un llenguatge molt més ampli i de cobrir un gran nombre de funcions comunicatives.

En aquesta ponència, la intenció és parlar d’aquests sistemes (utilitzant *Proloquo2Go com a exemple) i mètodes, com i perquè funcionen i com fer-hi la transició. Aquesta ponència està orientada tant a professionals (logopedes, psicòlogues, mestres...) com a familiars de persones que usen o podrien beneficiar-se d’un SAAC.

DIA: 20 DE DESEMBRE 2018 DE 9.30 a 13.30 h

LLOC: Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació

Està situada a l’Avinguda de Blasco Ibáñez, 30. 46010 – València.

Intervenció fisioterapèutica en xiquets/es amb desordres sensorials (novembre 2018).

Hauràs comprovat que la majoria de xiquets/es amb trastorn del neurodesenvolupament pateixen desordres sensorials complexos d’entendre.

L’avantatge de saber intervenir en xiquets/es amb uns sentits que necessiten ser compresos de forma individualitzada, es veu a la vista, ja que els obris un món per descobrir.

Els sentits tenen l’objectiu d’explorar i informar-nos del món que ens envolta i sobre nosaltres mateixos. Quan no perceben tal com haurien de fer-ho, trobem xiquets/es amb inseguretats, escàs interès per explorar o que ho fan de manera inadequada.

Sentir bé i sentir-se bé van de la mà, conèixer els sentits i les seues múltiples formes de funcionar farà que els més petits puguen conèixer-se i gaudir dels estímuls que ens envolten cada dia.

http://www.fundaciouv.es/cursos/index.asp?patronat=17

 

Pràctiques Professionals en Xiquets amb Desordres sensorials en Atenció Primerenca (novembre/desembre 2017).

Alguns xiquets/es presenten desordres sensorials que els impedeixen percebre els estímuls que els envolten tal com són, i els senten de manera exagerada o massa subtil. Aquest desajustament fa que tinguen conductes inapropiades d’evitació o de cerca, o dificultats per a mantenir l’atenció. Aquests desordres solen dificultar l’aprenentatge i la realització d’activitats quotidianes. Aprendre com funcionen els sentits i de quina manera poden estar alterats ens ajudarà a entendre’ls més, a adaptar-nos a les seues necessitats i a proporcionar-los estratègies que els permeten sentir-se millor i funcionar d’una manera més eficaç en el dia a dia.

Acostament naturalista a l’adquisició de llenguatge amb un SAAC (setembre de 2018)

Programa

Bloc 1: Introducció a Paraules Essencials

Introducció al taller

Introducció a Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA)

Paraules Essencials i funcions comunicatives

Vocabulari perifèric

Bloc 2: Com usar Paraules Essencials

Introducció a models de llenguatge

Configurant el SAAC per a fomentar adquisició del llenguatge

Models de llenguatge i companys de comunicació

Progressant en els models de llenguatge

Bloc 3: Camí a la lectoescriptura i presentació de casos

Comunicació Augmentativa i lectoescriptura

Configuració del SAAC per a diferents necessitats

Casos d’estudi

Sessió de preguntes i tancament

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar